A MÁV 2260 személyszállító járművel rendelkezik, 175 ezer ülőhellyel, a kocsik átlagos életkora 35 év, a legidősebbek 50 évnél is öregebbek - árulta el a Világgazdaság kérdésére a vasúttársaság. 2012 óta folyamatosan újítják fel a régi kocsikat, és 90 új kocsit is rendeltek. Terveik szerint 2035-ig megoldják, hogy a WC-k tartalma ne a sínek közé hulljon.
2012-ben az utazási komfort javítását célzó porgram indult el a Máv-nál, melynek keretében 670 kocsit újítottak fel: modernizálták az utastereket, 240 voltos csatlakozókat építettek be, átalakították a feljárólépcsőket, cserélték a forgóvázakat, automata ajtókat és GPS-alapú utastájékoztató monitorokat szereltek fel. A felújítások idén és jövőre is folytatódnak.
Azt is elárulták: eddig a 2260 személyszállító jármű alig negyedét (514) szerelték fel zárt rendszerű illemhellyel, a többi hullócsöves - vagyis a WC-ket a sínek közé ürítik. Az uniós és a hazai szabványok értelmében az új vagy főjavított járművek csak zárt vécékkel helyezhetők üzembe. A meglévő hullócsöves kocsik viszont a kivonásukig forgalomban maradhatnak. A lap kérdésére a MÁV közölte: 2035-ig terveik szerint kivezetik az utolsó nem zárt vécéjű kocsit is.
A MÁV-Start számára húsz nemzetközi viszonylatra szánt intercity gyártása már zajlik, további hetven, kifejezetten belföldi használatra rendelt IC plusz személykocsi összeszerelését pedig előkészítik. Egyelőre nem tudni, mikor készülnek el ezek a megrendelések.
Forrás: Portfolio