A novemberi ősbemutató után ismét látható a 42. széken ülő nő című előadás. A monodráma a társadalmi címkékről, és azokról szól, akik mindezt meg akarják szerezni maguknak. Tallér Edina írását Gerner Csaba rendezésében Tarsoly Krisztina viszi színre.
Egy huszonéves nőnek a társadalmi elvárások szerint családban kell élnie, tökéletes formában kell lennie, ugyanakkor a munkahelyén is helyt kell állnia. Egyszerre lázzad ez ellen, mégis így szeretne élni a 42. széken ülő nő, aki mindeközben testképzavarral és evésproblémával is küzd.
Tarsoly Krisztina a Békéscsabai Jókai Színház színművésze szerint a társadalom, és a média nagyon torz képet tudnak kialakítani, ronthatják, korcsosíthatják bárki énképét. Az általa most megformázott lány is ebben a cipőben jár, az elvárások rabja, miközben számos kérdésre keresi a választ a környezetében.
Bármelyikünk lehet a 42. széken ülő nő, kortól és nemtől függetlenül – üzeni a darab, hiszen sokunknak vannak hasonló problémái.
A rendező azt vallja, a monodráma a többszereplős darabokkal ellentétben sokkal bensőségesebb műfaj. Gerner Csaba szerint a rendezés ebben az esetben nem állja meg a helyét. Elmondása szerint ő ilyenkor inkább egy „külső szem”, együtt gondolkodik a színésszel, és ha van egy víziója, akkor azt megbeszélik. Így egy igazán belsőséges viszony alakul ki a monodráma alkotói között, hiszen itt csupán két ember van, és kettejük munkájából születik meg az előadás.
A darab a tavaly novemberi ősbemutatót követően február 14-én és 15-én ismét látható a békéscsabai stúdiószínházban. Az előadások után pedig ezúttal Veress Erzsébet pszichológus vezetésével beszélgethet majd a közönség a ma már egyre többünket érintő témáról.