Magány és vágy komikusan groteszk képe.
Magány és vágy komikusan groteszk képe. Ezt jeleníti meg legújabb darabjával a Békéscsabai Jókai Színház. A 42. széken ülő nő című előadás a társadalmi címkékről, és azokról szól, akik meg akarják szerezni maguknak azokat. Tallér Edina monodrámáját Gerner Csaba rendezésében Tarsoly Krisztina viszi színre.
Egy huszonéves nőnek a társadalmi elvárások szerint családban kell élnie, tökéletes formában kell lennie, ugyanakkor a munkahelyén is helyt kell állnia. Egyszerre lázzad ez ellen, mégis így szeretne élni a 42. széken ülő nő, aki mindeközben testképzavarral és evésproblémával küzd.
Tarsoly Krisztina a Békéscsabai Jókai Színház színművésze szerint a társadalom, és a média nagyon torz képet tudnak kialakítani, az énképet nagyon tudják rontani és korcsosítani, és az általa most megformázott lány is ilyen problémával szenved, de közben sok mindent meg tudunk róla ezen keresztül.
Bármelyikünk lehet a 42. széken ülő nő, kortól és nemtől függetlenül – üzeni a darab, hiszen sokunknak vannak hasonló problémái. A rendező azt vallja, a monodráma a többszereplős darabokkal ellentétben sokkal bensőségesebb műfaj.
Gerner Csaba rendező szerint a rendezés ebben az esetben nem állja meg a helyét, nem jó szó annyira. Elmondása szerint ő a Külső szem, és együtt gondolkodnak, és ha van egy víziója, akkor azt megbeszéli a szereplővel. Gerner Csaba hangsúlyozta, hogy egy nagyon belsőséges viszonyt alakít ki egy monodráma, amiben két ember van, és kettejük alkotómunkájából születik meg az előadás. A darab ősbemutatója holnap lesz a békéscsabai stúdiószínházban.