Mindezt alátámasztja az online közbeszerzési tájékoztatóban közzétett, az ajánlatok elbírálásáról szóló dokumentum is, miszerint nettó 5,084 milliárd forint értékben fog dolgozni a két cég. Ennek során az M44-es projektjéről közzétett adatok szerint, Békéscsaba és az országhatár között új nyomvonalon jön létre 43 km hosszú, négysávos gyorsforgalmi út.
A tervezők feladata a kiválasztott nyomvonal és a hatályos környezetvédelmi engedély alapján az engedélyezési- és kiviteli tervek elkészítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése. A tervezést követően kerülhet majd sor a kivitelező kiválasztására új közbeszerzési eljárásban.
Körös-híd, különszintű csomópontok, vasúti felüljárók, elkerülő utak épülnek majd
Az Építési és Közlekedési Minisztérium projektjében Méhkerék település térségében külön elkészül egy különszintű csomópont dokumentációja. Sarkad és Doboz között egy új mérnökségi telepet terveznek, illetve Békéscsaba és Sarkad mérnökségi telephelyeinek bővítésére is felkészülnek.
Mindemellett az alábbiak részei még a nagyszabású fejlesztésnek:
- egy legalább 40 m támaszközű Kettős-Körös híd Doboz térségében,
- két települést elkerülő út,
- összesen öt különszintű csomópont,
- két vasúti felüljáró,
- egy-egy egyszerű pihenő és tengelysúlymérő állomás.
A kiírás külön jelzi, hogy Sarkad ipari parkjának egy, a várost elkerülő úttal való bekapcsolása szükséges a gyorsforgalmi út nyomvonalába. Hangsúlyozzák még: a gyorsforgalmi út tervezetten Méhkerék település fölött, a 42153-as utat keresztezve a Natura2000-es területeket és ökológiai folyósókat elkerülve érkezne meg a magyar-román határszakaszhoz. A határátkelő pedig Románia területén kerül kialakításra.
Forrás: magyarepitok.hu