(Címünk kétértelmű. Lefutott a redőnyzár: a, befejeződött a képzés; b, egy-két éve a piacon megjelentek a redőnyzár nélküli gépek)
Jenei Péter szakoktató elmondta, a diákok először egy központi interaktív vizsgát oldottak meg. Majd a csapat egyik része az iskolai műteremben divatfotókat készített, a másik fele pedig bemutatta a portfólióját, illetve egy-egy tételt húzott.
(A szőrös szemű tanárok és vizsgáztatók: Jenei Péter, Imre György és a pécsi születésű Domján Endre, aki kizárólag Kispált hallgatott hazáig – Fotó: behir.hu/Such Tamás)
A dolog pikantériája, hogy a műtermi képekhez a Szegya nappali fotós hallgatói pózoltak, akik a lámpák össztüzében a suli divat- és stílustervező szakosok ruháit viselték. (Elmondható, minden 100 százalékban szegyás termék volt.)
A portfólió tulajdonképpen a kétéves képzés sava-borsa, hiszen a vizsgázó megmutatja, hogy szinte minden területen helyt áll a lencséje. A két tucatnyi kép között szerepelt analóg technikával (camera obscurával, illetve filmes géppel) rögzített, valamint ország, város, fiú, lány, állat, növény, tárgyról, azaz magáról az életről készült expozíciók.
A leendő fotográfusok azt követően egy-egy művészettörténelemi és fotótörténeti tételt húztak. Régi klisé, de azok szerepeltek a legszebben, akiknek végig a plafonon volt a pulzusa.
(Balázs, Andi, Inez, Éva, Gergő és Iza – Fotó: Tomi)