– Fiatalos, innovatív, környezetbarát, csendes rendszerről van szó, de mivel ez egy közlekedési eszköz, nagyon fontos az óvatosság. A balesetek elkerülése érdekében ugyanúgy kell a forgalomra és a melletünk közlekedőkre figyelni, mint amikor autóval, motorral, kerékpárral vagy éppen gyalogosan közlekedünk – hangsúlyozta a békéscsabai közösségi rollerprogram hivatalos elindító eseményén Szarvas Péter polgármester.
– A város 70 fogadópontján összesen 100 darab elektromos rollert helyez el a rendszert üzemeltető Vilii Fly Magyarország Kft. Minden városrész érintett, tehát a Lencsési lakótelepen, Jaminában, Mezőmegyeren és Gerlán is számos ponton lehet a rollereket felvenni és elhelyezni. A fogadópontos rendszer garantálja, hogy ne legyenek a városban széthagyva a rollerek, hiszen csak ezeken a helyeken lehet fel-, illetve letenni azokat. Egyelőre három hónap próbaidőre működik a rendszer, ezután az önkormányzat kiértékeli a tapasztalatokat, és ennek megfelelően döntünk arról, hogy tartósan maradjon-e. Bízom abban hogy ez a csendes, környezetbarát közlekedési mód elterjed Békéscsabán és a balesetek száma sem fog növekedni emiatt, így a város változatlanul biztonságosan közlekedhető marad – hangsúlyozta Szarvas Péter.
A közösségi rollerrendszert üzemeltető Bird Magyarország képviseletében Gittinger Dániel, a Vilii Fly Magyarország Kft. ügyvezetője elmondta, nagy örömükre szolgál, hogy Békéscsabán is el tudták indítani a szolgáltatást. A három hónapos tesztidőszak alatt, a visszajelzések tükrében próbálnak javítani az esetleges hiányosságokon. Igény esetén a flotta méretét is tudják növelni, és a várossal egyetértésben egy bérletrendszer bevezetésén is gondolkodnak.
– Ezeknek az elektromos rollereknek 25 km/óra a maximális sebességük, de Békéscsabán az önkormányzat kérésére ez 20 km/óra sebességre lett maximalizálva. GPS segítségével a roller érzékeli, ha egy olyan zónába érkezett, ahol a sebességet automatikusan vissza kell venni, például a sétálóutcán. Vannak olyan helyek, ahová rollerek be se tudnak menni, tehát amikor a felhasználó megérkezik az ilyen tiltott területekre, mint például a parkok, közterületek, a roller automatikusan lefékez, aztán megáll. Ez egy környezetbarát megoldás, igyekszünk a városnak minél jobb olyan közlekedési alternatívát nyújtani, hogy a felhasználók el tudjanak menni A-ból B-be a lehető legkisebb energia felhasználásával – mondta el kérdésünkre Gittinger Dániel.