A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában megvalósuló óriásprojekt költsége a most nyertesként jelzett ajánlat szerint mintegy 127 milliárd forint. Több állomás is megújul, mintegy 75 kilométernyi vágányt érint összesen a beruházás. A békési megyeszékhelytől a román határig futó vonal fejlesztésében egyrészt modernizálják majd a MÁV 120-as jelzésű vasúti vonalát (160 km/h sebességgel haladnak majd a szerelvények), másrészt új vágányt építenek a jelenleg is használt mellé – ez 30 kilométeren valósul meg.
A térképen vörössel jelölt szakasz legdélibb része fejlődhet:
Mint korábban jeleztük: emellett több állomást is felújítanak, így Szabadkígyós, Kétegyháza és Lőkösháza megállóit is modernizálják, 55 centiméter magas peronokkal, akadálymentesített kialakítással (többek között lifteket és aluljárókat is átadnak majd). A vonal kihasználásához még a szükséges csoportkitérőket is megépítik (12, 24, illetve 38 darabot), az állomások vágányhálózatával együtt pedig összesen 75 kilométernyi vágányt érint a beruházás.
A nagyszabású projektben mindemellett meg fog újulni a teljes vasúti felsővezeték-hálózat, illetve egy új különszintű vasúti kereszteződést is építenek. Számos más projektelemmel együtt felújítják az összes műtárgyat is és 5,5 kilométernyi zajvédő falat adnak át.
A projektbe az alábbi cégeket vonhatják be alvállakozóként az EKR információi szerint:
- STRABAG Vasútépítő Kft.
-STRABAG Építő Kft.
-STRABAG Rail GmbH
- R-KORD Építőipari Kft.
- Thales Austria GmbH
- V-Híd Vagyonkezelő Kft.
A 120-as vonal Budapest-Szolnok irányból érkezik Békéscsabára és jelentős forgalmat bonyolít le. Egyaránt használják személyvonatok, gyorsvonatok, InterCityk, EuroNightok, nemzetközi vonatok, tehervonatok és kamionszállító vonatok is.
Forrás: magyarepitok.hu