Joó István ezt cáfolta, mégpedig azzal, hogy ismertette a legfrissebb fejleményeket a projekttel kapcsolatban.
– A mai napig mindösszesen 39 alkalommal tárgyaltunk a szingapúri befektetővel, meglátogattuk a vállalat szingapúri főhadiszállását több alkalommal is, és megtekintettük a vállalat kínai gyárait. Az elmúlt hetekben megkezdődött a vállalat magyarországi cégalapítási folyamata, és kiválasztották azt a magyarországi vezetőt, akinek a feladata lesz a beruházás teljes körű koordinációja. Az elmúlt időszakban a szingapúri vállalat több magyarországi egyetem anyagtudományi karaival is együttműködést kezdett annak érdekében, hogy a szakemberutánpótlás is megfelelő legyen a jövőben – fogalmazott a helyettes államtitkár.
Hozzátette, hogy a NIPÜF, a békéscsabai terület tulajdonosa egy keretmegállapodást kötött a VSG-vel a gyárépítéshez kapcsolódó tervezési munkálatokra. Néhány héten belül egy vezeték áthelyezése történik meg a területen, illetve ahogy a tervezés halad előre, megkezdődnek a régészeti munkálatok.
– Az elmúlt években helyi ellenzéki politikusok azzal vádolták a kormányt, hogy lemondott Békés vármegyéről. Ezzel szemben az M44-es elért Békéscsabára, néhány hete pedig átadták a Békéscsaba–Lőkösháza vasúti fejlesztést. Ezt követően érkezett meg az első nagy befektető, a Vulcan Shield Global, amely 2500 új munkahelyet hoz létre Békéscsabán. Szeretném javasolni a békéscsabaiaknak, hogy ne dőljenek be az álhíreknek, hiszen a beruházás megvalósítása a tervezett ütemben halad magabiztosan előre – szögezte le Joó István, hozzátéve, hogy amint további fejlemények lesznek ezzel kapcsolatban, azt dr. Takács Árpád főispánnal és Szarvas Péter polgármesterrel közösen osztják meg a széles nyilvánossággal.