Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének a helyi kitüntetésekről szóló 20/2005. (VII. 14.) önkormányzati rendelete értelmében a Békéscsabai Életműdíj kitüntetés átadására március 15-én, a városi ünnepségen kerül sor.
A Békéscsabai Életműdíj kitüntetés annak a magánszemélynek adományozható, aki az egészségügy, oktatás, sport, kultúra, közművelődés, gyermek- és ifjúságügy, szociális ellátás, közigazgatás vagy gazdasági élet területén legalább két évtizeden keresztül kiemelkedő munkát végzett, és ezzel jelentős mértékben hozzájárult Békéscsaba Megyei Jogú Város fejlődéséhez, jó hírnevének öregbítéséhez vagy tevékenységével kivívta a békéscsabai lakosság, illetve szakmai körök tiszteletét. Az elismerés nem adható annak, aki részére korábban a Békéscsaba Díszpolgára elismerés vagy a Békéscsabáért kitüntetés adományozásra került.
Évente legfeljebb két kitüntetés adományozható.
A kitüntetés adományozására javaslatot tehet:
- Békéscsaba Megyei Jogú Város önkormányzati képviselői,
- a nemzetiségi önkormányzatok,
- Békéscsaba Megyei Jogú Város jegyzője,
- a kitüntetésre javasolt személy felett munkáltatói jogkört gyakorló személy,
- a kitüntetésre javasolt személy munkahelyének kollektívája,
- az érintett szakterületen működő érdekvédelmi szervezet,
- az érintett szakterületen működő civil szervezet.
A javaslatnak tartalmaznia kell:
- az ajánlott személy pontos adatait,
- az adományozás alapjául szolgáló tevékenység vagy alkotás részletes ismertetését, méltatását,
- csatolni szükséges az értelemszerűen kitöltött és a javasolt személy által aláírt adatvédelmi nyilatkozatot, amely a Polgármesteri Hivatal Jogi, Igazgatási és Humánpolitikai Osztály Jogi, Önkormányzat és Szervezési Csoportjánál (5600 Békéscsaba, Szent István tér 7. I. emelet 117. iroda) kérhető vagy letölthető a www.bekescsaba.hu honlapról (Aktualitások menüpont alatt).
Az elismerés odaítélésére a közgyűlés jogosult, amelyről minősített többségű határozattal dönt. A javaslatok értékelését egy külön e célra létrehozott munkacsoport végzi.
A javaslatokat 2018. december 1-ig kell megküldeni a Polgármesteri Hivatal Jogi, Igazgatási és Humánpolitikai Osztály Jogi, Önkormányzati és Szervezési Csoportjának (5600 Békéscsaba, Szent István tér 7. I. emelet 117. iroda).
Bővebb információ kérhető a maczik@bekescsaba.hu e-mail címen vagy a (66) 886-622-es telefonszámon.