Integrált országos számítógépes írás és szövegszerkesztési verseny diákoknak

2020. február 20. 17:36 | behir.hu

Ép és sajátos nevelési igényű tanulóknak rendez integrált országos számítógépes írás és szövegszerkesztési versenyt az Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola.

Mint írták, a mozgássérült gyermek beszéde sokszor nehezen érthető, kézírása nehezen olvasható, ilyenkor a számítógép ad egy - társadalmilag leginkább elfogadott - kommunikációs lehetőséget. A speciálisan kifejlesztett segítő eszközök szolgálnak a billentyűzet működtetésére, amely így a gyermek számára a "tollat" jelenti. Meglévő képességeik kihasználásával, a számítógépes írással alkalmazható írástudást szereznek, ezzel további szakmaszerzési és továbbtanulási lehetőségek nyílnak meg előttük; a munkaerőpiacra való bejutás is elérhető közelségbe kerül számukra.

A számítógépes írás módszertana a számítógép sérülésspecifikus használatát jelenti a különböző diagnózisú, illetve a különböző mozgásállapotú fiatalok számára. Ezzel a megszerzett tudással a kommunikáció területén kiszolgáltatott állapotuk megszűnik, szociális kapcsolataik kialakulnak, illetve bővülnek.

Az Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola több mint húsz éve működik azzal a céllal, hogy az ép diákjai mellett segítse a mozgássérült és autista, valamint látás-, hallássérült, autisztikus, tanulásban akadályozott, problémás szociális háttérből érkező, fiatalok beilleszkedését a társadalomba, és javítsa munkaerőpiaci elhelyezkedésük esélyét.

A március 12-én rendezendő versenyen a 7-12. évfolyamos diákok mérik össze tudásukat.

 

Forrás: MTI

További programok »

Itthon

Jónak lenni jó!

Az elmúlt tizenkét évben 360 család kapott segítséget a törökbálinti Tábitha Gyermekhospice Ház különböző szolgáltatásainak köszönhetően, és jelenleg is több mint húsz család vár arra, hogy bekerülhessen az intézménybe - mondta el Szilágyi Béla, a Baptista Szeretetszolgálat elnöke a Duna televízión zajló egész napos műsorfolyamban vasárnap reggel – írja az MTI.
13:22
FEL