A ChatGPT-ről, vagyis a világ legismertebb mesterséges intelligencia rendszeréről tartott műhelymunkát kedden az Erkel Ferenc Gimnázium diákjai számára egy problémamegoldó fiatalokat képző vállalkozás vezetője, aki a Mathias Corvinus Collegium programjának köszönhetően látogatott el Gyulára. Ábrahám Zsolt, a Case Solvers Kft. ügyvezetője kiemelte: manapság egyre nagyobb teret nyernek az olyan mesterséges intelligencia által vezérelt szövegalapú párbeszédrendszerek, melyek adott esetben segítséget nyújthatnak a tanulóknak, de használatuk számos nehézséggel is járhat, így érdemes jobban megismerni őket.
– Napjainkra a Wikipédia megjelenésével a tudás elérhetővé vált a széles közönség számára, illetve a közösségi médiaplatformok elterjedésével az interakciók is digitalizálódtak. A ChatGPT a gondolkodást segíti, azonban egyfajta gátként is megjelenhet. Az előadásom célja, hogy ezt a fajta gondolkodást támogassuk, illetve eszközt adjunk a középiskolások kezébe, hogy hogyan is használják jól a ChatGPT-t, ha már itt van velünk – fogalmazott.
Az intézmény harmadik alkalommal csatlakozott a digitális témahéthez, melynek fő célja az, hogy mind a diákok, mind a pedagógusok figyelmét felhívja a digitális kompetenciafejlesztés fontosságára. A tanulók ennek keretében több érdekes programon is részt vehettek.
– Egy csoportunk Békésre tett kirándulást a Digitális Tudásközpontba, ahol megismerkedhettek különböző új technikai eljárásokkal, majd a délután folyamán bázisintézményi programként hirdettük meg az iskolai könyvtárunk egyik nagyszerű kezdeményezését, melynek röviden az a lényege, hogy megpróbálunk modern oktatási eszközöket is bevinni a könyvek világába – mondta érdeklődésünkre Zámori Ida, a Gyulai Erkel Ferenc Gimnázium és Kollégium igazgatója.
Hozzátette: a digitális témahét keretén belül az iskola diákjai megismerkedhettek a virtuális valóság szemüveg alkalmazásával, valamint matematika háziversenyt is rendeztek számukra.