– Moliére több szarkazmussal fűszerezett darabot is írt. Úgy mint például a Mizantróp, az Úrhatnám polgár. Milyen üzeneteket villant fel A képzelt beteg?
– Moliére a világ drámairodalmának legnagyobb szerzője. Egy jó darab mindig több mindenről szól. Ha nem is üzen konkrétumokat, mindig hordoz olyan gondolatokat, amitől érdemes másnap felkelni és folytatni az életet. Gondolok itt a humorra, tanulságra vagy az energiára, amit kaphatunk egy-egy játéktól.
– Egy komédia, vagy vígjáték mitől lesz jó?
– Nem a címek lényegesek. Az a fontos, hogy legyen a történetben erő, humor, dráma, fájdalom, zene. A zene alatt a költészet zenéjét, hangját értem, amit jó meghallani.
– A ma esti előadás mit adott önnek?
– Nehéz ezt lesarkítani. Inkább úgy mondanám, hogy általában minden előadás kicsit mélyebbre költözik a lélekben, és a közönség is emel rajta. Utána már alig várja az ember az új játékot a színpadon, hiszen ha jót játszik az ember akkor, könnyebb az élete.
– Kihívás volt a karakter megformálása?
– Minden szerep mindig kihívás. Részben kiderül, hogyan tudok beleilleszkedni a csapatmunkába, bizonyos részeknél pedig az is, hogy mit tudok hozzáadni a darabhoz. Ez a színészi pálya egy munkáspálya, ahol minen szerep egytől-egyig kihívás.
– Tege Antal színművész mondta, hogy a színész a színpadon nullától száz százalékig ég, az érzelmi skálát és a játék hevét érinti. Ön mit gondol erről?
– Az alap hozzáállásom az, hogy megpróbálom mindig a maximumot kihozni a dolgaimból, szerepeimből minden körülmények között. Nincs más lehetőség, csak adni mindent, ami vagyok, adni mindenből, amim van.
– Hogyan élte meg a járvány miatti leállást?
– Nagyon nehéz egy év volt. Kijöttünk a napi leckéből. Mert a szerep eljátszása a szervezet számára egy lecke, mind lelkileg, mind fizikailag. A felújításoknál mindenki érzi, hogy kapaszkodni kell nagyon erősen a szövegbe, a gondolatokba és egymásba, de igyekszünk nagy levegővel bele állni a harcba. A közönség egy kész darabot lát a színpadon, de addig nagyon sok próbán kell átmennie annak. A próba feladata és célja az, hogy ütéseket mérjen az emberre, adott esetben a színművészre fizikailag és lelkileg is. Ez ad egy lelki kardiót a szervezetnek, amit ki kell állni, mert ettől lesz a játék "életszagú".