A nyári gumik felszerelésére általában április közepén kerül sor, ám nem csak a naptári idő az irányadó: a gyártók azt javasolják, hogy tartósan 10 C fokos középhőmérsékletet elérve történjen meg az abroncsok cseréje.
Pál Géza, az egyik békéscsabai szerviz ügyvezetője is felhívta a figyelmet a gumicsere fontosságára.
– A szezonális gumicserére azért van szükség, mert a magyarországi éghajlati övben -20 C és+40 C között várható a hőmérséklet, és ezt a 60 fok különbséget egyik gumi sem tudja állandó tapadás mellett biztosítani – mondta el a szakember. Kiemelte, hogy a négy évszakos gumiknál probléma az is, hogy a szélsőséges éghajlati viszonyok mellett nem tudja azt a tapadást biztosítani, ami az úton tartja az autót, ennek ellenére mégis vannak olyanok, akik – elsősorban az ára miatt – ezt használják.
Pál Géza hozzátette, hogy tapasztalt már olyat is, hogy az ügyfelek csak akkor cserélnek abroncsot ha éppen eszükbe jut.
A szettcserét éppen megejtő Kissné Szabó Mónika elmondta, hogy ő mindig hallgat a szerelőjére, csak az évszaknak megfelelő abroncsokat használ.
– Minden ősszel és tavasszal cseréltetem a gumikat. Megkérdeztem a szakembert a négy évszakos gumikról, ő nem javasolta, én pedig a megbízok véleményében – emelte ki az autótulajdonos.
A nyári gumi felszerelése azért is fontos, mert az abroncsok mintázata és anyaga eltér és más adottságokkal rendelkezik, mint a téli mínuszokban bejegesedett, ónos esőtől csúszó betonon használt abroncsoké. A gyártók javaslata szerint egy szett ráf nagyjából 3 évig használható évszakonként.