A mostani súlybecslő eljárásban átlagértékekkel számolnak: egy férfit 85 kilogrammal, egy nőt 70 kilogrammal, egy gyereket pedig 35 kilogrammal számítanak. Az új súlymérő eljárás kifejlesztője, a Fuel Matrix nevű cég szerint a repülők átlagosan 0,3-0,5 százalékkal több üzemnyagot égetnek el annak köszönhetően, hogy több kerozint szállítanak, mint amennyire szükségük van. A társaság szóvivője elmondta, hogy már több légitársasággal is tárgyalnak az Egyesült Királyságban a rendszer bevezetéséről.
A mérés ugyanakkor diszkrét módon történne, a rendszer megkérdezné az utasokat, hogy ráállnak-e a mérlegre, ami egy nyomásérzékelővel ellátott lap, és az adatokat titkosított módon továbbítja egy számítógépnek. A gép az utasok súlyából az egész gép és a csomagok tömegével együtt kalkulálja ki az optimális üzemanyagmennyiséget. A társaság hangsúlyozza, hogy a túlsúlyos utasoknak nem kellene többet fizetniük a repülőjegyért.
Forrás: travelo.hu