A Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya egyfajta roadshow első állomásaként, a npokban előadást tartott a Gyomaendrődi Járási Hivatal illetékességi területén székhellyel, telephellyel rendelkező kereskedők részére „Amit tudni illik a szavatosság, jótállás, panaszkezelés szabályairól” címmel.
Tekintettel arra, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai szerint sem a fogyasztók, sem a kereskedők nem ismerik tökéletesen az alapvető jogokat és kötelességeket, ezért az esetleges jogsértéseket elkerülendő, a hatóság munkatársai fontosnak tartják megismertetni a jogszabályokat. A rendezvényre tehát prevenciós célból került sor.
A rendezvényt Petróczki Zoltán Gábor, a Békés Megyei Kormányhivatal főigazgatója köszöntötte, majd dr. Pacsika György a Gyomaendrődi Járási Hivatal hivatalvezetője nyitotta meg. Dr. Pethő Hajnalka Katalin fogyasztóvédelmi osztályvezető előadásán részletes tájékoztatás hangzott el a kellékszavatosság és jótállás mibenlétéről, az igényérvényesítési határidőkről és jogokról, a bizonyítási teherről. Több példán keresztül hasznos információhoz jutottak az érdeklődők a minőségi kifogás szabályairól is, nevezetesen, milyen kötelességük van ez esetben a vállalkozásoknak és milyen jogokkal léphetnek fel a fogyasztók. Az előadás érintette a panaszkezelés szabályait is, nevezetesen: a fogyasztók milyen módon tehetnek panaszt a vállalkozásoknál, és ezen panaszokat miként kell kezelni.
A rendezvényt követően a résztvevőknek konzultációra nyílt lehetőségük.
Forrás: bekesijarasok.hu