A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik jobban a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? A karácsonyi készülődés alkalmából a Tesco megnézte, tavaly hogyan alakultak az eladásai a legkeresettebb ünnepi termékekből.
A Tesco áruházai országszerte csaknem 3 millió vásárlót szolgálnak ki hetente, és ez a szám a karácsonyi időszakban akár 30 százalékkal is nőhet. Ennek köszönhetően az áruházlánc fel tudja mérni, hogy milyen a legnépszerűbb szezonális termékek iránti érdeklődés.
Ezekből az adatokból a cég idén először elkészítette az országos szaloncukortérképét, amelyen jól látszik, hogy az országos átlaghoz képest egyes megyékben melyik volt a legkedveltebb íz.
A Tesco tavaly több mint 1,3 millió csomag szaloncukrot értékesített Magyarországon. Az áruházlánc adatai szerint mind megyei, mind regionális bontásban a csokoládés-trüffelesből értékesítik a legtöbbet. A dobogó második helyén a különlegesebb ízű szaloncukrok szerepelnek (pl. narancsos-csokis, robbanócukorkás-málnás). Harmadik helyen pedig az örök klasszikus íz, a zselés áll. Az adatok szerint a magyar vásárlók még mindig nem tudták nagyon megkedvelni a kókuszos szaloncukrot: az eladások alapján egyértelműen ez az íz van a sor végén.
A cég tavalyi értékesítési adatai szerint az átlagos magyar fogyasztó vásárlásonként rögtön 2 üveg pezsgőt vesz. Egyértelműen az édes pezsgő a favorit az országban, kétharmados arányban ezt vásárolják a fogyasztók, csak az egyharmad vesz szárazat. Budapesten ez a különbség kisebb (57,5 - 42,5 százalék). A legédesebb megye Szabolcs-Szatmár-Bereg (12 százalékkal több édes pezsgő fogy itt, mint az országos átlag), a legszárazabb pedig Pest.
A vállalat adatai szerint országos szinten a mákos vezet (54,5 százalék) a diós előtt (45,5 százalék). A legjobban Tolna megyében szerették a mákos bejglit (58,2 százalék), a legkevésbé pedig Győr-Moson-Sopron megyében (51 százalék).
Forrás: Origo