Új turisztikai arculatot kapott Békés megye

2019. augusztus 14. 17:41 | Gyemendi Réka

Új turisztikai arculatot kapott Békés megye. A részletekről Zalai Mihály, a Békés Megyei Önkormányzat Közgyűlésének elnöke, valamint Pirosné Blénesi Erika külkapcsolati és turisztikai koordinátor számolt be.

A Békés Megyei Önkormányzat számára prioritás a turizmus és a megyei Tourinform iroda fenntartása, mely a turisztikai értékek megjelentetését, piacra jutását hivatott segíteni – derül ki közleményükből.

A Békés Megyei Önkormányzat Közgyűlése 2017 év végén döntött a Tourinform iroda feladatainak a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítványtól a Békés Megyei Önkormányzati Hivatalhoz történő átszerevzéséről. 

A tájékoztatón Zalai Mihály és Pirosné Blénesi Erika elmondta: szükségessé vált Békés megye turisztikai arculatfrissítése a megye gyógyvíz-kincsei, természeti és kulturális értékei, valamint egyedi gasztronómiája kiemelésével. Ehhez az INTERREG V_A Románia-MAgyarország Program biztosított platformot.

A Békés Megyei Önkormányzat partnerségében az Arad Megyei Tanáccsal és az Arad Megyei Könyvtárral  a program által meghirdetett második nyílt felhívásra nyújtott be pályázatot.

A "Közös problémák, közös megoldások - Arad és Békés megye közigazgatási együttműködésének javítása" című  pályázat keretében - az A-Team Reklámügynökség segítségével - a Békés megyei turisztikai brandet 4 pillér mentén dolgozták ki:

1. A termálvíz értékeire épülő gyógy- és egészségturizmus.
2. A természeti értékeinkre épülő aktív turizmus (élővizeinkben rejlő lehetőségek).
3. A kulturális értékeink.
4. A Békés megyei gasztronómia.

Az arculat logójának tervezésekor az volt a cél, hogy ne egyetlen épített értéket emeljenek ki, hanem az egész megyét megjelenítsék. A logóban visszaköszön a sárga szín használatával a napsütés - jelezve a napsütötte órák magas számát - a víz kékje, a Körös-menti fák zöldje, a bronz színnel pedig a Békés Megyei Önkormányzat és a Békés Megyei Értéktár hangulata, hiszen fontos célkitűzés volt a tervezéskor, hogy a három arculat egységet alkosson.

 

 

A projekt keretében installációs eszközöket is beszereztek (mobil kiállító pult, roll up, bannerek a négy pillér mentén, standzászló), a gyermekek megszólítására pedig óriás kocka és puzzle játék készül a közeljövőben.

A Békés Megyei Tourinform Iroda képviseletében összefogták a megyei Tourinform irodákat és turisztikai szolgáltatókat, így 2018 és 2019 tavaszán több belföldi utazási vásáron (Miskolc, Debrecen, Szolnok) közös megjelenést szerveztek. Ezen felül románaiai nagy rendezvényeken (Kolozsvári Magyar Napok, Temesvári Magyar Napok) és a Békés Megyei Önkormányzat által szervezett Megyenap rendezvényen is képviselték és bemutatták Békés megye turisztikai kínálatát. 2018. június 4-6 között pedig a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Turisztikai és Gasztronómia Szakosztály újságírói részére szerveztek Békés megyei tanulmányutat, mely a füzesgyarmati, gyulai, békéscsabai és szarvasi Tourinform irodák segítségével valósult meg. 2019. június 28-30. között Nagyváradon, a Szent László Napok keretében szervezett turisztikai kiálltáson először nyílt lehetőségük a bemutatkozásra. 

 

 

A megjelenéseken nem csak a turisztikai kiadványok segítségével igyekeztek bemutatni Békés megyét, hanem értékeink, mint a békési szilvalekváros papucs, kolbász, valamint a különleges viharsarki házi készítésű szörpök kóstoltatásával is.

 

FEL