A rendezvény a létét mondhatni egy irgum-burgumnak köszönheti. Ugyanis a leendő csabai szervezők, úgy jó 15-20 éve számos más városi – Budapest, Debrecen, Szeged – veterántalálkozóra látogattak el. Majd szomorúan tették fel a kérdést egymásközt: „Békéscsabán ilyen miért nincs?”.
– 10 éve az asztalra csaptunk és tető alá hoztuk az első csabai börzét – mondja Diószegi Gyula, a Békéscsabai Ipartestület Veterán Motoros Klubjának a vezetője.
Idén közel 150, keleti-nyugati gyártmányú járművet várnak a szervezők. Ám földrajzi helyzetünkből kifolyólag minden bizonnyal a KGST-piac csodái gurulnak ki a helyszínre: Simsonok, Jawak, Rigák, Verhovinák, Komarok (eddig mototok voltak a felsorolásban), Zsigulik (Lada), Skodák, Daciák, Moszkvicsok, Wartburgok, Trabantok stb.
– Tavaly egy fiatal srác egy olyan gyönyörűen fényezett kétütemű Trabival érkezett – folytatja –, mintha egyenesen az NDK-s VEB Sachsenring gyárból jött volna.
A pajta bejárata előtt szokásos kép fogadja az érdeklődőket: a két daru, amelyek a cég védjegyeit, a két motort emelik a magasba.