Az év első három hónapjában 5-7 százalékkal nőtt a belföldi és a külföldi turizmus a tavaly ilyenkor mért adatokhoz képest – derül ki a Statisztikai Hivatal felméréséből. A szakemberek szerint mindez annak is köszönhető, hogy a hazai turisztikai cégek folyamatosan fejlesztenek.
Négy évvel ezelőtt határozta el Rapport István, hogy a gyulai Béke sugárúton álló, egykor Komló Szálló néven ismert épületben ismét szállodát nyit. A Komló Hotel tulajdonosa azt mondta: elsősorban magyar, családos vevőkörre számítanak. A cég vezetője hozzátette: szorosan együttműködnek a várossal. "Jelen esetben is a városon belül is nagyon sok fejlesztés valósult már meg és fog is, ami nyilvánvaló, hogy az idegenforgalmat erősíti. Mi sem akarunk mást lenni, nem akarunk egy olyan wellness szálloda lenni, aki gyakorlatilag az ide érkező vendéget csak a zárt kapun belül fogja fogadni. Nekünk az a célunk, hogy erősítsük a Gyulai Várfürdő és a gyulai turizmust is." A hotel a hagyományos magyar gasztronómiára épülő konyhával, kávézóval és egy kisebb wellness részleggel várja a szállóvendégeket, várhatóan június 1-től.
A békéscsabai Munkácsy Hotel éttermének vezetője elmondta: tavaly 90-95 %-os kihasználtsággal üzemeltek, ezt az idei évben szeretnék túlszárnyalni. Mezei István szerint erre jó esélyük van az előzetes foglalásokat tekintve. „A nyáron fogjuk megnyitni a grill teraszunkat, (...) meglepetésnek szeretném szánni az étlapunkat, megújuló koktéllappal várnánk a nagyérdeműt és mivel a nyáron a foci EB és az olimpiai események fognak zajlani sörkülönlegességgel, sörkorcsolyákkal és egy óriás kivetítővel várnánk nem csak a férfiakat, hanem a hölgyeket is. A szakember arról is beszélt, hogy a vendégek többsége konferenciákra érkezik, vagy üzleti úton vesz részt, de családosok is megszállnak a pihenőhelyen.
A szállodák kihasználtsága országosan 3-4 százalékos növekedést mutat a tavalyihoz képest – mondta el híradónknak a Magyar Szállodák és Éttermek Szövegségének elnöke. Niklai Ákos hozzátette: a hazai turisták elsősorban a fürdőkkel rendelkező településeket részesítik előnyben. „Minden régióban tudatos attrakciófejlesztés folyik. Tehát több ok van arra, hogy a külföldiek és mi is elutazzunk egy-egy városba és ott néhány napot eltöltsünk. És ami nagyon jó dolog, és nyilván azért is van – és most kicsit visszatérek a belföldi forgalomra -, hogy talán ma már a lakosságnak kicsit több pénz van a zsebében és ott, ahol eddig két napra ment, most már elmegy három napra.”
A szakemberek idén is erőteljes növekedésre számítanak a magyar turizmusban. Békéscsabán is színes programokkal és fesztiválokkal várják a kikapcsolódni és pihenni vágyókat.