A Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa által támogatott kezdeményezés célja, hogy a drogprevenció, a kiberbiztonság, a vagyonvédelem, valamint a családon belüli bántalmazás kérdéseire irányítsa a figyelmet, és lehetőséget biztosítson szakemberek és érintettek számára a találkozásra, tapasztalatcserére és az együttműködésre.
A rendezvényen a jelzőrendszert alkotó intézmények és szervezetek vezetői, képviselői vettek részt. A szakmai programban a résztvevők megtekintették az Üvegfal című előadást, amely érzékenyen mutatta be a párkapcsolati erőszak és a családon belül kialakuló, a gyermekek egészséges fejlődését veszélyeztető helyzetek lelki hátterét és következményeit. Az előadás célja az volt, hogy segítse a téma mélyebb megértését és előmozdítsa a hatékony együttműködést a megelőzés és az áldozatok támogatása érdekében.

Telekné Furák Mónika, a Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának vezetője, rendőr alezredes kiemelte, hogy a mindennapok egyhangúsága, feladatorientáltsága mellett kell valami, ami felrázza az életet, ami új utat, új lehetőséget mutat.
– Az előadás utáni beszélgetés a társszervek együttműködésére és a résztvevők személyes megismerésére is lehetőséget biztosít. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a jelzőrendszer még hathatósabban működjön – mondta Telekné Furák Mónika.
Az Üvegfal Dobray Sarolta nagysikerű regényéből jött létre Gryllus Dorka és Simon Kornél tolmácsolásában. A körítés nem tette túl színpadiassá a darabot. Inkább egyfajta ridegség érződött a díszlet nélküli ám zenei elemekkel megfestett színpadi képen.
Az Üvegfal Léna és Péter örvényszerű házasságát meséli el a feleség és a férj szemszögéből egyaránt. Lassan, lépésenként bomlik ki és válik világossá, hogy valójában egy érzelmileg bántalmazó kapcsolattal állunk szemben.
– Miért csinálja Péter? Miért hagyja Léna? Mi ez a gyakran eszméletvesztésig pörgő tánc? Szeretet, szerelem hajtja? Vagy ezeknek épp valamiféle ellenkezője. Miért választjuk azt. akit választunk, sokszor szinte teljesen vakon?! – teszi fel a kérdést a színmű leírása.

– Cél volt, hogy az előadás ne váljon nevetségessé és a nézők átéljék, átérezzék azt, amit játszunk. Itt az erőszak a nézők fejében történik. Nagyon szeretem ezt a színházi formát, ahol nincs minden megmutatva, hiszen jelzések alapján is tud a néző következtetni. A fantáziájával is eljut oda, hogy valósággá válik számára ez a történet – mondta Gryllus Dorka.
Simon Kornél elsőkörben színészként nem szeretett volna részt venni a produkcióban. Dorka azt kérte Kornéltól, hogy akkor viszont írjon zenét az előadáshoz. Kornél számára ez áttörés, hiszen, mint mondta, eddig hálószobazenészként, hobbiból játszott otthon, így most debütált zenészként.
– Nagyon nagy lelkesedés volt bennem, hogy egy darabnak én szerezhettem a zenéjét. A próbákon én is jelen voltam a hangszerekkel és úgy kezdődött a csőbehúzás, hogy Dorka és a darabot rendező Soós Attila annyit kért, olvassam fel az utolsó két levelet. Ebből alakult ki végül a látható színházi forma, hogy sokáig zenészként segítem a nőt, a végére pedig már az általam alakított figura veszi át az irányítást.
Az „Élet-Út-On” projekt keretében a rendőrség a jövőben is folytatja azokat a programokat, amelyek a közösségi biztonság erősítését, a megelőzést és a társadalmi érzékenyítést szolgálják.