Míg a magyarok magánemberként interneteznek, vállalkozóként szinte analfabéták. Felmérések szerint a magyarok több mint 80 százaléka rendszeresen használja a netet magánemberként, azaz megosztják ismerőseikkel a gyerekek, unokák sikereit, de vállalkozóként mintha elfelejtenénk, hogyan is működik a közösségi média, a saját sikereikről, újításaikról nem számolnak be. Ez viszont hiba, hiszen a leendő ügyfelek 67 százaléka azokban a vállalkozókban bízik, akik megjelennek a világhálón. Az online jelenlét kulcsfontosságú az üzleti siker szempontjából, mivel a digitális láthatóság közvetlenül befolyásolja a versenyképességet, a bevételek növekedését és az ügyfélszerzést egyaránt.
A Digitális Innovációk Kisvállalkozók számára Források, eszközök, lehetőségek címmel szakmai fórumon az is kiderült, hogy a leendő ügyfelek a honlapokat, közösségi oldalakat böngészik elsősorban, 81 százalék a vásárlás előtt megnézi a neten, mit lehet tudni a szolgáltatásról, termékről. A programon, amelyet a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások Program 2.0 projektje szervezett a Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara közreműködésével, kiderült, hogy számos finanszírozási forma elérhető a kis- és középvállalkozások számára, hogy megjelenjenek vagy éppen jól jelenjenek meg az interneten.
Ezekről is tájékoztatást kaptak a fórumon résztvevők kedden a Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara székházában.