Az AMC az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint a több fesztiválra is kilátogató promóciós kampány célja, hogy minél többen termelőktől vásároljanak friss termékeket, ezzel is segítve az ágazatot.
A közlemény idézi Kelemen Pétert, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatóját, aki elmondta, hogy az idén több gyümölcs termett Magyarországon, mint az elmúlt két évben, bár a meggytermelés mintegy 75 százalékát adó Tiszántúlon és Duna-Tisza közén a gazdák aszállyal küzdenek. "Ettől függetlenül a konzervmeggyet tekintve méltán büszkék lehetünk (...), mi rendelkezünk a legjobb fajtákkal: mind méretüket, mind beltartalmukat illetően a világ legjobb fajtái" - fogalmazott. A közlemény szerint Magyarország évi 60-65 millió üveges befőtt gyártásával mintegy 60 százalékos piaci részesedést ér el az európai piacon, ám az egy főre jutó hazai meggyfogyasztás még mindig alacsony.
Kajszibarackból nagyon jó a termés az idén, a cseresznye túl van a szezon felén, és jól halad a betakarítás, amelyet a Dunántúlon csapadékos időjárás hátráltatott, keleten pedig az aszály. Őszibarackot egy-két hete már szintén lehet kapni a boltokban, és a szilva szezonja is elérkezik hamarosan. Görögdinnyéből - a meleg időjárás miatt - a legkorábbi tételek már szintén elérhetők Dél-Baranyából, és fóliás termelésből - ismertették.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője a közleményben hangsúlyozta: fontos, hogy minél többen válasszák a piacokon és termelőktől vásárolt hazai idényzöldségeket és -gyümölcsöket, hiszen a jelenlegi háborús helyzetben felértékelődik az, hogy Magyarország élelmiszergazdasága képes az önellátásra.
Forrás: MTI