A túlzott alkoholfogyasztás ellen indít kampányt a Kék Pont alapítvány

Száraz november címmel harmadjára indít kampányt a túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítására a Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Drogambulancia Alapítvány – közölte Békési Tímea addiktológiai konzultáns, az alapítvány munkatársa az M1 aktuális csatornán hétfőn.     

Békési Tímea felhívta a figyelmet arra, hogy legalább egymillió embernek van komoly alkoholproblémája Magyarországon.

Az alapítvány az “Egy hónap alkohol nélkül” mottóval elsősorban az úgynevezett kockázati alkoholfogyasztókat – azokat az embereket, akik az egészséget károsító mennyiségben fogyasztanak szeszes italt – szeretnék arra ösztökélni, hogy egy hónapig egyáltalán ne igyanak alkoholt – fűzte hozzá.

Utalt az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának egy 2017-es kutatására, amely szerint a fiatal nők alkoholfogyasztási szokásai semmiben nem különböznek férfi társaikétól, hozzátéve, ezért fókuszál idei kampányuk a nők alkoholfogyasztására.

A műsorban elhangzott, évente 12 liter tiszta szesz az átlagos alkoholfogyasztás Magyarországon, ez azt jelenti, hogy minden negyedik magyar alkoholista.

A kampány brit mintára indult, a szigetországban tízéves hagyománya van.

 

Forrás: MTI

Megosztás:

Címke: , ,