Minden piros, fehér, zöldben pompázott a Napraforgó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben. A sérült fiatalokat énekkel, kézműves játékkal és kenyérgyúrással készítették fel a március 15-ei ünnepre.
A program énekes foglalkozással kezdődött, a gyerekek érdeklődéssel hallgatták az 1848-as 49-es szabadságharchoz köthető nótákat. A kitartó figyelem az ő esetükben különlegesnek számít, hiszen többségük súlyosan sérült. A Napraforgó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben hagyományteremtő szándékkal egy interaktív iskolai napon irányították rá a tanulók figyelmét március 15-ére.
Mertz Gabriella a Napraforgó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény intézményegység vezetője híradónk kérdésére elmondta:
,,A mi gyerekeink nem olyan egyszerűen tudják felfogni a nemzeti ünnepet, ezért megpróbáltuk hozzájuk mindenféle érzékkel közelebb hozni. Ezért kezdtünk énekelni az interaktív tanítási nap elején a kollégáim segítségével, akik gitároztak, furulyáztak, énekeltek, vontuk be a gyerekeket ezekbe a március 15-i dalokba, amelyeket ők nem feltétlenül ismernek, de megpróbáljuk hozzájuk ezt is közelebb hozni.”
A tornaterem erre az alkalomra átalakult: minden piros-fehér-zöldben pompázott. A kézműves asztalnál a hajtogatás és ragasztás is a nemzeti ünnepről szólt. Az utolsó állomáson a kenyérgyúrásból és a Kossuth-kiflik formázásából mindenki úgy vette ki a részét, ahogyan és amennyire tudta. Ezen az alkalmon elsősorban a súlyosan fogyatékosok vettek részt, de nemcsak velük foglalkoznak a Napraforgóban, hanem látás-, hallás- vagy mozgásfejlesztésre szorulókkal, akár a legfiatalabb korosztályból is. A szakemberek szerint, ha gyanú merül fel, hogy egy csecsemő nem fejlődik megfelelően, azonnal érdemes felmérni az állapotát. Így ha kell, időben elkezdhetik fejleszteni.
Baloghné Merényi Andrea a Napraforgó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény igazgatója elmondta, hogy egy komplex rendszer veszi körül a gyerekeket. Baloghné Merényi Andrea kiemelte, hogy fontos a szakszolgálati időszak, amikor nullától akár ötéves korig, a szakszolgálat javaslata alapján elkezdenek egy terápiát, és a szülők bevonásával végzik a korai fejlesztést.
Azok, akik jól fejleszthetők, a Napraforgóból kikerülve integrált óvodában vagy iskolában folytatják tanulmányaikat. A súlyosan sérültekkel 23 éves korig foglalkoznak oktatásszerűen, 23 éves kor felett pedig a nappali intézménybe járhatnak a fiatalok.