A rendelkezés célja, hogy a hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők és munkavállalók egészséges környezetben, fertőző betegségek és járványok által nem veszélyeztetve végezzék munkájukat. Ennek megfelelően a hivatal vezetése arra törekszik, hogy a munkahelyi kontaktusok számát csökkentsék, illetve hogy biztosítsák a kritikus időszakban történő működés fenntartásához szükséges munkaerő fokozott védelmét.
Otthoni munkavégzést rendeltek el azon foglaloztatottak részére, akik kizárólag tömegközlekedési eszközzel tudnák megoldani a hivatal épületébe történő bejutást. Az érintett alkalmazottaknak az intézmény munkarendjét betartva folyamatos telefonos elérhetőség mellett, a hivatal számítógépes rendszerére távoli elréssel csatlakozva kell végezni munkájukat. Azok a dolgozók is ilyen munkavégzést kérelmezhetnek, akik bölcsődés, óvodás, vagy alsó tagozatos gyermekük felügyeletét nem tudják megszervezni.
A hivatal épületében tartózkodó alkalmazottaknak a járványok esetén alkalmazandó alapvető higiénés szabályokat kell betartaniuk. A kulcsfontosságú feladatokat ellátó munkakörökben irodahelyiségenként egy fő dolgozhat, a külsős személyekkel történő találkozásokat a járvány ideje alatt a lehetőségekhez képest kerülni kell. Az ügyfelekkel történő kapcsolattartást csak a legszükségesebb esetekben folytathatják személyesen, minden más ügyben telefonon vagy e-mailen kell ezt végezniük, ez utóbbiak az eljárási határidők módosítását vonhatják maguk után.
Forrás: Békés Megyei Önkormányzat