Az Együtt Európáért Alapítvány stratégiai tanácsadója ismertette: a projektben többek között podcast műsorok készülnek, amelyben Békés vármegyei vagy onnan elszármazott közismert emberek szólalnak meg, akiknek az életpályája alkalmas a vármegyei identitás erősítésére.
– A megyei rendezvényeken, programokon és a közösségi tevékenységek alkalmával nagyon nehéz megszólítani a fiatalokat, mert nem jönnek el. Két lehetőség van: vagy elmenni az iskolába vagy online felületeken megjelenni. Olyan online fejlesztéseket csináltunk melynek zömében a Z generáció és az Y generáció a célközönsége, azok a fiatalok, akiknek erősíteni kell a helyi identitását, mégpedig azért, hogy itthon maradjon és később a helyi közéletbe, gazdaságba kapcsolódjon be – mondta Héjja Gábor.
A projektben elkészült a saját fejlesztésű „Transzfer-meter” online alkalmazás, ami a vármegyéből a fővárosba, vagy külföldre költözni tervezőket látja el információval és segítheti a döntéshozatal folyamatát.
– Az elmúlt években csak a TOP-programból, amelyet a megyei önkormányzat koordinált, több mint 90 milliárd forintnyi forrás érkezett Békés vármegyébe. Ennek köszönhetően sok infrastrukturális fejlesztés történt. Legalább ennyire fontosak, azok a helyi identitást erősítő programok, amelyeket az elmúlt években megvalósítottunk. Nagyon sok pályázati lehetőséget, forrást vettünk igénybe ennek érdekében – emelte ki a Békés Vármegyei Önkormányzata Közgyűlésének elnöke, Zalai Mihály.
A „Közösségépítés újratöltve Békés megyében” program végső célja az, hogy a fiatalok helyben boldoguljanak és itt alapítsanak családot.