A feldolgozott hús marad a legnagyobb forgalmú hazai élelmiszer-kategória

2018. szeptember 15. 07:48 | behir.hu

Tovább bővült az eddig is legnagyobb hazai élelmiszer-kategória: a júniussal záruló évben 285 milliárd forintos forgalmat hozott az árucsoport, a szakértők idén 10 százalékos növekedést várnak.

A feldolgozott hús maradt a legnagyobb forgalmú hazai élelmiszer-kategória, tavaly július és idén június között 285 milliárd forintért 166 ezer tonna húskészítményt értékesítettek a boltokban – osztotta meg adatait a Világgazdasággal a Nielsen. A piackutató szerint éves alapon – a hentesáru-szaküzletek eladásai nélkül – értékben 8, mennyiségben 1 százalékos a növekedés. Mennyiségben 20 százalékos piaci részesedéssel legnépszerűbb a virsli, ezt követi a párizsi (15 százalék) és a sonka (12), bevételek alapán ugyanakkor a sonka (16), a virsli (15) és a szalámi (14) hozza a legnagyobb pénzt. Mindkét szempont alapján 10 százalék alatt teljesít a felvágott, a szalonna, a száraz kolbász, a főzőkolbász, illetve a kenőmájas és a szendvicskrém eladása. A Nielsen szerint a gyártói márkák aránya értékben 64, mennyiségben 59 százalék volt a vizsgált időszakban, a húskészítmények 70 százalékát pedig 400 négyzetméternél nagyobb üzletben szerezték be a fogyasztók.

Az áruházak válaszaiból az derül ki, hogy habár a minőség felé mozdultak el a vásárlók, továbbra is fontos tényező az ár és a márka. A láncok szerint a normál időszak másfélszeresére ugrik a forgalom a húsvéti, illetve a karácsonyi-szilveszteri időszakban. A húskészítmények többsége hazai előállítású.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője kitért arra is, hogy maga a húskészítmény területe nemcsak húsból áll, hanem fűszerekből, adalékanyagokból, illetve további állati vagy mesterségesen előállított összetevőkből, amelyek százszázalékos elérhetősége belföldön nincs mindig biztosítva. Emellett az eredetvédett régióból származó termékeknél kell importtal számolni, ilyen például a feketeerdei vagy a pármai sonka.

Megfigyelték, hogy enyhült a vásárlók árérzékenysége: bár 70 százalékuk még reflexszerűen az akciós terméket választja, a maradék 30 százalék árcímkétől függetlenül az egészségesebb, kevesebb adalékot tartalmazó terméket helyezi a kosárba.

 

Forrás: vg.hu

További programok »

FEL