"A brand fontos a termékeink értékesítésében" – villáminterjú Pócsi Gabriellával

2021. augusztus 3. 18:16 | Csiffáry Zsuzsanna

Tudomásul kell vennünk, hogy a brand nagyon fontos szerepet játszik abban, hogy értékesíteni tudjuk a helyi termékeinket. A Békés megyei termékek kiváló minőségűek, csak oda kell figyelni a plusz dolgokra is, amitől megfoghatóbbá és érdekesebbé válik a lekvár a sajt vagy bármi – tudtuk meg Pócsi Gabriellától a Körösök Völgye Natúrpark munkaszervezet vezetőjétől, aki 10 villám kérdésünkre válaszolt.

Egyre többen kerekednek fel azért, hogy megismerkedjenek egy-egy terület hagyományos kultúrájával, gasztronómiájával, így egyre többen gondolkodnak azon is, hogy ilyen vállalkozásba kezdjenek. A Versenyképes vállalkozás termelőként című projekt ebben próbál segítséget nyújtani a vállalkozásban gondolkodó gazdáknak, termelőknek. Az alábbi kérdések mentén Pócsi Gabriella ad bővebb információt a tervezetről.

 

1. Mi ad kellő lendületet a mindennapjaid megkezdéséhez?

Leginkább az, hogy a közösségi programokkal, kezdeményezésekkel, amikkel dolgozunk azzal pozitívan tudok a térség fejlődéséért és a környezetvédelemért is tenni.

 

2. Milyen a tökéletes pihenőnap Pócsi Gabriellának?

Egy igazi pihenőnap az, amikor a családommal vagyok, és valamit közösen csinálunk, gondolok itt a pihenésre, a közös kertgondozásra, bármire.

 

3. Mi hozza ki a sodrából?

/Nevet/ Maximalista vagyok. Ha valami nem úgy történik, ahogy azt elterveztem, függetlenül attól, hogy az jó, nehezen tudom elfogadni.

 

4. Mire a legbüszkébb?

A legbüszkébb arra vagyok, amit a Körösök Völgye Natúrpark Egyesületnél elkezdtünk (többek között a szelektív hulladékgyűjtés, helyi termelők népszerűsítése). Még ha kezdetben sok kétely is fogadta, de azóta országos szinten is pozitív visszajelzéseket kapunk arról, hogy jó irányba mozdítottuk el a tevékenységeinket. Személyes büszkeségem az, hogy ehhez kapcsolódóan kaptam felkéréseket országos szervezeteknél.

 

5. Említette, hogy maximalista, ehhez a tulajdonsághoz rendszerint egy autokratikus vezetési stílus párosul. Hogyan tudja összeegyeztetni a maximalizmusát az empatikussággal?

Nagyon sok minden függ a csapattól. Nekem nagyon jó csapatom van. Annyira ismerjük egymást, hogy valaki azt is tudja, hogy egy egy jó poénnal, hogyan lehet elvenni a dolgok élét. Az én tulajdonságaimat is ismerik, és én is a munkatársaimét. Így könnyű, amikor egy egymásra figyelő közegben dolgozhat az ember. Az is segítség számomra, hogy a családomtól is sok támogatást kapok.

 

6. Ha hirtelen nagyobb összeghez jutna, mire fordítaná?

Elsősorban a környezetvédelemre, és biztos sokan mondták már ugyanezt, de adományoznék. Sok helyre kerülhetne adomány, így én is segítenék valamilyen formában. Illetve befektetnék. Hogy mibe, azt egyelőre nem tudom megválaszolni, hiszen alapjáraton nem vagyok extra igényű személy, és amink van jelenleg az teljesen rendben van.

 

7. Van-e kedvenc olvasmánya?

Több is van, dee kettő témakör egyből eszembe jutott: William Paul Young A viskó című könyve, illetve szeretem az oknyomozó jellegű írásokat is, így Frei Tamás műveit kedvelem nagyon, mindet elolvastam.

 

8. Tanulmányait Szegeden végezte, geográfus szakon. Terület- és településfejlesztő geográfusként is elhivatott a környezetvédelem iránt. Hogyan tudja beépíteni a mindennapjaiba a tudatos vásárlást?

Evidens számomra, hogy amivel tudok, hozzájárulok ahhoz, hogy minél egészségesebb világban éljünk. Elsősorban rendszeresen járunk piacra. Emellett van otthon egy kiskertem, van olyan időszak, amikor minden megterem otthon. A másik alapvetés az, hogy szelektíven gyűjtjük a szemetet, a kislányom is követi a példánkat. Egy gondot még nem sikerült megoldanom, hogy Gyuláról járok Békéscsabára. Az autó használata probléma, de ezt is igyekszem megoldani az elkövetkező években, hogy ne szennyezzem a levegőt. A másik apró dolog, amivel vigyázok illetve vigyázunk az az, hogy energiatakarékos izzókat használjunk.

 

9. A Körösök Völgye Natúrpark ingyenes képzést szervezett falusi vendéglátók, valamint helyi termelők számára az elmúlt hetekben a látogatóközpontban, illetve egy tanyán, ahol derelyét is készíthettek. A képzés célja az volt, hogy az érdeklődők versenyképesebbé váljanak, termékeiket még szélesebb körben tudják eredményesen értékesíteni. Miért tartja fontosnak a versenyképes gazdálkodást?

Ismerve a helyi termelőket, tudom, hogy nagyon jó termékeik vannak. Viszont van a közgondolkodásban egy olyan hozzáállás, hogyha Balaton felvidéket említem, hogy ott jobbak a termékek, mert az a Balaton-felvidék. Nem jobbak a termékek, csak annyi egyéb plusz tudásuk van az ottani termelőknek, hogy versenyképesebbé tudták tenni a helyi termékeiket.  Emellett úgy gondolom, hogy ilyen oldalról Békés megyében még nem nagyon foglalkozott ezzel a témával senki. Ezt a szemléletet szükségesnek tartom behozni, hogy a termékeinket versenyképessé tegyük. És had idézzek Szabadkai Andreától, a Kislépték Egyesület alapítójától, hogy ma már nem elég, ha csak jó a termék. Amit szeretnénk eladni, ahhoz kell egy címke, kell egy történet, amellyel megfogható a vásárló. Tudjuk nagyon jól, hogy egy helyi termék, mindig drágább a multiban vásárolt terméknél. De ha a vásárló tudja, hogy mitől drágább és megérti az árát, akkor utána sokkal könnyebb lesz eladnom a terméket. Ha élményt és értéket adunk hozzá, felértékelődik mindenünk, amink van. Sokszor az a plusz hozzáadott érték, ami a termelőnek evidens. El kell fogadtatni azt a tényt, hogy a brand építése fontos.

 

10. A helyi termelők gondolkodását tekinve van eltérés, adott esetben egy Balaton- felvidéki termelő gondolkodásával összevetve?

Az alap a szemléletmód, ami más. Ezen kell változtatni, amint azt már említettem. Például a termékeinkhez egy sztorit, egy nagyon szép címkét, élményt társítani, amitől minket majd "a Körös-völgyi termékek" néven fognak emlegetni, úgy mint a "Balaton-felvidéki termékeket". 

 

További programok »

FEL