A biztosítók kilistázzák a rossz sofőröket

2020. január 26. 08:34 | behir.hu

A biztosítók néhány évvel ezelőtt bevezették az úgynevezett károkozói pótdíjat, ami azt jelenti, hogy bónusz-fokozattól függetlenül megemelik a díját annak az autósnak, akinek a kgfb-szerződésének a terhére az elmúlt 3-5 évben kárkifizetés történt.

A pótdíj mértéke akár a bónusz-fokozatban ajánlott éves díj többszöröse lehet – írja a napi.hu.

A gyakorlatot nemcsak az autósok, hanem a Magyar Autóklub is kifogásolta. A szervezet az alapvető jogok biztosához fordult, hogy indítson vizsgálatot a biztosítók eljárásával kapcsolatban.

A vizsgálat, amelynek során az ombudsman a Magyar Biztosítók Szövetsége mellett a Pénzügyminisztériumot és a Magyar Nemzeti Bankot is megkereste, még mindig tart.

A biztosítók szerint a 15 fokozatú bonus-malus rendszer nem elég pontos ahhoz, hogy megfelelően árazzák a kgfb-t, mert csak az okozott károk darabszámától függően határozza meg a következő biztosítási időszakra vonatkozó besorolást, de az okozott kár mértéke nem befolyásolja.

Az elmúlt években kárt okozó ügyfelek nem kellenek a biztosítóknak. Azoknak az ügyfeleknak, akik sok kárt okoztak az elmúlt években, felmondhatják a szerződésüket. A biztosítók saját bevallásuk szerint ritkán ugyan, de élnek ezzel a lehetőséggel. A biztosítójuktól elküldött autósok kénytelenek másik szolgáltatót keresni, az ajánlatukat pedig a kgfb-ről szóló törvény alapján el kell fogadnia az új biztosítónak. Mivel direktben elküldeni nem lehet, indirekt módon próbálják elijeszteni, például azzal, hogy igyekeznek felsrófolni a díját jó magasra, hátha másik céget választ.

A jegybank adatai alapján több százezer személyautós lehet most, aki a biztosítóknál károkozói pótdíjjal számolhat. 2018 végén a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint több mint 5,26 millió járműnek volt kgfb-szerződése, ebből 3,6 millió volt a személyautó.

 

Forrás: napi.hu/VG

További programok »

FEL