A pótdíj mértéke akár a bónusz-fokozatban ajánlott éves díj többszöröse lehet – írja a napi.hu.
A gyakorlatot nemcsak az autósok, hanem a Magyar Autóklub is kifogásolta. A szervezet az alapvető jogok biztosához fordult, hogy indítson vizsgálatot a biztosítók eljárásával kapcsolatban.
A vizsgálat, amelynek során az ombudsman a Magyar Biztosítók Szövetsége mellett a Pénzügyminisztériumot és a Magyar Nemzeti Bankot is megkereste, még mindig tart.
A biztosítók szerint a 15 fokozatú bonus-malus rendszer nem elég pontos ahhoz, hogy megfelelően árazzák a kgfb-t, mert csak az okozott károk darabszámától függően határozza meg a következő biztosítási időszakra vonatkozó besorolást, de az okozott kár mértéke nem befolyásolja.
Az elmúlt években kárt okozó ügyfelek nem kellenek a biztosítóknak. Azoknak az ügyfeleknak, akik sok kárt okoztak az elmúlt években, felmondhatják a szerződésüket. A biztosítók saját bevallásuk szerint ritkán ugyan, de élnek ezzel a lehetőséggel. A biztosítójuktól elküldött autósok kénytelenek másik szolgáltatót keresni, az ajánlatukat pedig a kgfb-ről szóló törvény alapján el kell fogadnia az új biztosítónak. Mivel direktben elküldeni nem lehet, indirekt módon próbálják elijeszteni, például azzal, hogy igyekeznek felsrófolni a díját jó magasra, hátha másik céget választ.
A jegybank adatai alapján több százezer személyautós lehet most, aki a biztosítóknál károkozói pótdíjjal számolhat. 2018 végén a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint több mint 5,26 millió járműnek volt kgfb-szerződése, ebből 3,6 millió volt a személyautó.
Forrás: napi.hu/VG