Nyilván nem szabad általánosítani, de a 16 évesek zöme ritkán szervez veteránautós találkozókat. Gőböly Gyuri édesapja már korábban elkezdte gyűjteni az öreg gépeket, amivel derekasan megfertőzte a fiát is. Jelenleg öt – két Wartburg és három Moszkvics – autójuk van.
– Eredendően szoftverfejlesztőnek tanulok a Gésziben – meséli –; noha szívesen foglalkoznék főállásban a kocsikkal, de sajnos abból nem lehet megélni, inkább amolyan erős hobbi a veteránozás.
A szombati történéssel kapcsolatban elmondja, már évekkel ezelőtt kitalálta, hogy egy olyan családi napot szeretne megszervezni, amelyen minden korosztály képviseltetve van. Ez az elmúlt évben már sikerült, idén azonban egy még komplexebb programokkal várják az érdeklődőket. (A családi nap részletei a cikk végén!)
Egy kicsit visszalépve a Gőböly család autóparkjához…
Megtudom, van egy 1994-es Moszkvics Alekójuk, amely a gyártás legvégén készült. Azonfelül egy 1970-es és egy 1971-es, 426-os Moszkvics kombi – amiből hazánkban maxi. 20 darab van – boldog tulajdonosai. Hozzáfűzi, épp a hetvenes évek elején volt egy szériaváltás. Az első egy roncsautó, a másik viszont kint lesz a rendezvényen; azon zajlik a kerékcsere verseny.
– Továbbá van egy 1982-es gyártású, 353-as, kormányváltós Wartburgom, amit a ballagási pénzemből gyűjtöttem össze – folytatja. – Ő is szét van kapva, jelenleg alkatrészeket szerzek hozzá Németországból. Valamint nem sokkal utánam fater is vett egy 1985-ös, 353-as Varcit, amely szintén kint lesz a szombati találkozón. Majd idővel belekerültünk a Wartburg DDR remek csapatába.
Felvetésemre, miszerint a rendszerváltáskor nem gondoltuk volna, hogy ilyen csillagászati árba kerül majd egy ex KGST-s autó, Gyuri azt mondja, mert a nepperek folyamatosan tolják fel az árakat.
Íme, a részletes program:
