Így nem lesz sztrájk - tették hozzá, emlékeztetve arra, hogy a SZAKSZ 2022 októberében több követelést támasztott a munkáltatóval szemben, majd október 25-én két órás figyelmeztető sztrájkot tartott. A megállapodás értelmében a Volánbusz 2023. január 1-jétől megemelte további 2 forinttal 20 forintra a munkába járási költségtérítés kilométerenkénti mértékét, illetve vállalta, hogy bevezeti az egységes üzemanyag alapnormát azzal a kitétellel, hogy a gazdasági lehetőségeinek figyelembevételével továbbra is fenntartja a 80 százalékos kifizetési korlátot.
A szakszervezet elfogadta, hogy a munkáltató az egységesítést az üzleti tervben szereplő sarokszámok megtartása mellett tudja csak vállalni, ezért a vonatkozó szabályokat időről-időre felül kell vizsgálni - tájékoztatott a Volánbusz. A SZAKSZ 2022 októberében megfogalmazott követeléseinek nagy része a kollektív szerződés megváltoztatására irányult. Viszont a bíróságok azt állapították meg, hogy két követelésnél - a munkába járási költségtérítés mértékének megemelése és az egységes üzemanyag-norma bevezetése - lehet jogszerű a sztrájkjog gyakorlása - írja a közleményében a Volánbusz.
A tájékoztatás szerint a két témában több fordulóban tárgyaltak a felek, ami 2023. január 12-én eredményesen zárult. A Volánbusz hangsúlyozta, felelősen gondolkodó munkáltatóként a kollégákat megbecsülve, az ő érdekeikre figyelemmel hozza meg döntéseit. Ennek jegyében határoztak 2022 decemberében - az üzemanyagár-sapka kivezetését követően azonnal - a munkába járási költségtérítés megemeléséről 18 forintra, majd év elején annak januári meghosszabbításáról.
Forrás: MTI