Újabban banki alkalmazottként mutatkoznak be a telefonos csalók

2021. augusztus 30. 17:00 | behir.hu

Békés megyében is megjelentek azok a csalási formák, amely során a csalók banki dolgozónak adják ki magukat és adatokat csalnak ki, vagy átutalásra próbálják rávenni a gyanútlan ügyfeleket. A rendőrség bűnmegelőzési szakemberei hasznos tanácsokkal igyekeznek segíteni az áldozattá válás megelőzése érdekében.

– Az utóbbi időszakban Békés megyében is előfordult olyan eset, hogy telefonos adategyeztetés során csalták ki a banki adatokat a gyanútlan ügyfelektől, vagy vették rá átutalásra őket. A csalók banki alkalmazottként mutatkoznak be és adategyeztetés ürügyén kérik el a hívott fél banki belépéséhez szükséges adatait. Olyan is előfordult, hogy azzal az indokkal telefonáltak, hogy az ügyfél bankkártyáját gyanús tranzakció miatt a bank letiltotta és a feloldáshoz kell a banki adatainak a megadása – jelent meg a police.hu-n.

A Békés Megyei Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési szakemberei mindenkinek azt tanácsolják, hogy telefonon soha ne adja meg bankkártyája, vagy netbankja belépési adatait, mert a bankok az ügyintézés során soha nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat, mivel az ügyfél-azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja. Ne telepítsen számítógépére, telefonjára ismeretlen programot (alkalmazást, applikációt), ilyet a bankok soha nem kérnek az ügyfelektől és még arra sem kötelezik őket, hogy a netbankot használják.

Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél bankszámláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik vele a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is történik ügyfél-azonosítás. A bank telefonon soha nem ad utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek.

Csalás kísérlet esetén a kért adatokat ne adják ki és ne végezzenek semmilyen tranzakciót. Amennyiben mégis megadtak valamilyen adatot a csalóknak, akkor a bankkártya letiltásáról azonnal intézkedjenek a bankok éjjel nappal hívható ügyfél telefonszámán, vagy személyesen a bankfiókban kérjenek segítséget, a rendőrségen pedig tegyenek feljelentést.

Forrás: police.hu

További programok »

Itthon

Jónak lenni jó!

Az elmúlt tizenkét évben 360 család kapott segítséget a törökbálinti Tábitha Gyermekhospice Ház különböző szolgáltatásainak köszönhetően, és jelenleg is több mint húsz család vár arra, hogy bekerülhessen az intézménybe - mondta el Szilágyi Béla, a Baptista Szeretetszolgálat elnöke a Duna televízión zajló egész napos műsorfolyamban vasárnap reggel – írja az MTI.
13:22
FEL