Új megoldások a hazai posták működésében

2018. május 6. 08:41 | behir.hu

A posták sem maradhatnak ki a legújabb technológiák alkalmazásából. A szakma előtt álló kihívások jelentős része ugyanis kezelhető a digitális eszközök bevetésével –, ez is kiderült a Magyar Idők beszámolójából, amelyet arról a találkozóról írtak, amit a  SAP adatbázis-kezelő rendszerét használó postaszolgáltatóknak tartottak. A budapesti eseményen számos példát mutattak be egymásnak a vállalatok arra, hogyan tehető hatékonyabbá a postaüzemek működése és hogyan teremthetők új bevételi források.

Ismert a levélforgalom csökkenésének világszintű trendje, Magyarországon is évről évre – kismértékben ugyan, de – határozottan mérséklődik a levélküldemények száma. Ezzel párhuzamosan viszont ugrásszerűen emelkedik a csomagszállítás iránti igény az e-kereskedelem elmúlt években tapasztalt dinamikus növekedése miatt - írja a Magyar Idők.

A változó körülményekre reagálva a Magyar Posta Zrt. tavaly több mint hatvan hatékonyságnövelő projektet indított a levél- és csomagszállítás területén. Illés Zoltán elnök-vezérigazgató a lapnak elmondta hogy a nagyon eltérő generációkba tartozó ügyfelek igényeit kell magas minőség mellett kiszolgálni, emellett arra is kell ügyelniük, hogy a gyakran más iparágból érkező versenytársak ne szorítsák ki a postát a piacról.

A szlovén posta például új bevételi forrást talált: 3D-s nyomtatóval ellátott telephelyet létesített, ahol az igény szerint készülő, kis sorozatú vagy egyedi termékek megtervezésében és modellezésben is segítenek az ügyfeleknek, majd a legyártott árut kiszállítják a világ bármely pontjára. A német szövetségi nyomda – amely a postai bélyegeket és igazolványokat is készíti – vállalatok számára indított felhőszolgáltatást.

Egy olyan robottal is kísérletezett a német posta, amely követi a kézbesítőt, és hordozza utána az akár egy mázsa össztömegű küldeményeket. A robotok emellett a logisztikai központokban válogatóként is szerephez juthatnak. A mesterséges intelligencia pedig abban segíthet, hogy ha a címzettet nem találja otthon a kézbesítő, akkor a digitális asszisztenstől egyszerűen megkérdezheti, hogy az illető megadott-e alternatív elérhetőséget. Ha igen, akkor akár menet közben is egyeztethet vele a kézbesítés útvonalának optimális módosításáról.

 

Forrás: Magyar Idők

További programok »

FEL