Harminc órás képzésen vett részt 25 Békés megyei pedagógus az Aut-Pont Autista Gyermekekért és Fiatalokért Alapítvány szervezésében. Az óvónők és a tanárok gyakorlati kérdésekre kaptak választ, hogyan tudják a csoportba beilleszteni a gyerekeket úgy, hogy az egészségesek és az autizmussal élők is jól érezzék magukat.
Zenével, tánccal, mozgással is lehet fejleszteni az autizmussal élőket, de a legfontosabb az elfogadás és a türelem. Az autista gyermekek ugyanis nem rosszasságból mások, mint az egészségesek, ám ezt nem feltétlenül tudják még a pedagógusok sem. Ezen szeretne változtatni az Aut-Pont Autista Gyermekekért és Fiatalokért Alapítvány, amely 30 órás, térítésmentes tanfolyamot hirdetett azoknak, akik óvodai csoportjába, osztályába járhat autizmussal élő gyermek is.
Mindenképpen fontos az, hogy egyfajta szemléletmód, egyfajta autizmus szemüvegen történő látásmód épüljön be a pedagógusoknak a munkájába, számos esetben ugyanis nem különös tárgyi feltételeken, eszközökön vagy módszertani mutatványokon múlik egy-egy autista gyermeknek a komfortérzete a közösségben – mondta Szántó Tamás, Aut-Pont Autista Gyermekekért és Fiatalokért Alapítvány ügyvezetője.
A megye nyolc településéről, 15 intézményéből érkezett 25 pedagógus számos gyakorlati kérdésre kapott választ. Volt olyan a teremben, aki elakadt egy gyermekkel és tanácsot kapott arra, hogyan folytathatják a közös munkát. És olyan is akadt, akinek még nem volt dolga autizmussal élővel, de szeretett volna felkészülni. Ilyen Szatmáriné Berki Helga gyógypedagógus is.
- Autizmussal élő gyermek még nem került hozzám, de soha nem lehet tudni, hogy mikor adódik olyan lehetőség, hogy el kell látnom egy ilyen gyermeket és erre a tanfolyam nagyon jó volt, hogy egy kicsit rávilágított a problémákra, a nehézségeire, de ugyanakkor megoldásokat is kaptam ezzel kapcsolatban – mondta Szatmáriné Berki Helga.
Békés megyében 66 intézményben foglalkoznak autista gyermekekkel. Eddig négy szakképzettséggel rendelkező pedagógust tartottak nyilván.