Sallai Lajos elmondta, a tárlat technikájában és témájában is sokszínűre sikeredett. A kiállítás témájában elsősorban a tájjelleg dominál, de ugyanúgy a portrék és az ember által alkotott épületek is megjelennek, technikában pedig a pasztell és az olajfestmény között váltakozik.
– A nyolcvan év alatt elég sok minden történt, így, ha nem is rögtön az első évektől kezdve, de ezeket próbáltam kronológiai sorrendbe rakni. Ezt szeretném most a tárlatvezetés során kiemelni, ez lesz a vezérfonala – ismertette Sallai Lajos.
A képzőművész elárulta a két legkorábbi képe, két olajfestmény 1969-ből származik, legkésőbb pedig a 2024-ben vászonra álmodott Munkácsy-portré készült el, amelyet egyébként a művész a múzeumnak adományozott.
Sallai Lajos a tárlatvezetésről elmondta, szeretné spontán elmondani a képek történetét, amelyek közben a látogatók kérdezhetnek is, így amolyan családias hangulatban zajlik a kiállítás bemutatása.
A különleges tárlatvezetés különleges vendéget kíván. Így volt ez most is, hiszen a szemlélődők között ott volt az alkotó felesége, Sallai Lajosné is. Mint mondta, ötvenhét éve kíséri férjét szinte mindenhova, ha kell, kiállításra, ha kell, alkotótáborba, így segítve a munkáját. Hozzátette, nagyon szereti férje művészetét, de nagy kritikusa is egyben.
– Minden képét én szoktam először megnézni és elmondom a véleményemet. Meghallgatja, vagy egyetért, vagy nem, de mindig én vagyok az első kritikusa a képeinek. Ezután jönnek a gyermekeink és most már az unokák is odanéznek – avatott be minket Sallai Lajosné.
Sallai Lajosné azt is elárulta, hogy a művésznek nem ez az első tárlatvezetése, hiszen a gyermekeik és unokáik már korábban végig hallgathatták a kiállítás bemutatását.