Az eseményre intézményvezetők, gyermekvédelmi gyámok, nevelőszülői tanácsadók és nevelőszülők kaptak meghívást. A rendezvényt Teleki-Szávai Krisztina tankerületi igazgató nyitotta meg, köszöntőt mondott Nagy Konrád, Körösladány polgármestere. Ezt követően Földi Erika, a Tüköry Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola főigazgatója ismertette a szakmai nap célját.
– A szakmai nap célja, hogy bemutassuk azokat az együttműködési formákat és nevelési gyakorlatokat, amelyekkel támogatjuk a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek fejlődését, beilleszkedését és tehetségük kibontakoztatását. Hisszük, hogy a közös gondolkodás, a tapasztalatcsere és a jó példák erősítik azokat a hidakat, amelyek elvezethetnek a sikeres integrációhoz és az esélyteremtéshez – fogalmazott Földi Erika.

Fotó: Tüköry Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A nap folyamán Kiss Márta, főigazgató-helyettes, tanító, gyógytestnevelő pedagógus bemutatta hogyan dolgoznak együtt a pedagógusokkal és a munkatársakkal valamint a jelenlevők betekintést nyerhettek abba is, milyen közösség épül a körösladányi iskolánkban, és hogyan alakítják ezt a közösséget egy támogató, befogadó környezetté, ahol minden gyermek megtalálhatja a helyét, és lehetőséget kap a fejlődésre.
Az intézmény jó gyakorlataiból is hallhatnak példákat a résztvevők: olyan pedagógusok, partnerek és vendégek, nevelőszülők, volt diákok osztották meg tapasztalataikat, akik mindannyian elkötelezettek a hátránykompenzáció, a befogadás és a tehetséggondozás iránt. Szó volt továbbá a Boldog Iskola programról, melynek célja, hogy a tanulásban akadályozott gyermekek érzelmi és lelki támogatást kapjanak, de az iskolapszichológusi tevékenység, a tehetséggondozás, a hátránykompenzáció, a szakkörök és versenyek is főkuszba kerültek.
– A szakmai nap megerősített bennünket abban, hogy a nehézségekkel küzdő gyermekek támogatása közös felelősségünk, és csak együtt – nevelőszülők, pedagógusok, segítő szakemberek és intézményvezetők összefogásával – tudunk igazán hatékonyak lenni. Meggyőződésünk, hogy a tehetség ott szunnyad minden gyermekben. A mi dolgunk, hogy észrevegyük, bátorítsuk, és lehetőségeket teremtsünk a kibontakozásra – akkor is, ha az útjuk nehezebb, kanyargósabb – összegzett zárásként Földi Erika.