Mint azt az MCC békéscsabai régiókoordinátora elmondta: a szervezetnél az élményalapú tudásátadásra igyekeznek hangsúlyt fektetni.
– Erre sokszor a közoktatásban, a feszített tanterv miatt nincs lehetőség, ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy ilyen és ehhez hasonló foglalkozásokon keresztül egy kicsit jobban kinyissuk a világot a gyerekek számára. Jelen esetben a média világát, hiszen mindannyian fogyasztunk híreket, médiatartalmakat valamilyen formában, ezért is örültünk a Békéscsabai Médiacentrum együttműködésének – fogalmazott Huszár János.
A város több általános iskolájából érkező gyerekcsapat kedden vette birtokba a BMC szerkesztőségét, ahol a vendégek – kivétel nélkül – életükben először láthatták egy tévéstúdió napi működését. D. Nagy Bence felelős szerkesztő-műsorvezető kalauzolásával megismerték a médiacentrum portfólióját, egy-egy forgatás hátterét, a riporterek, az operatőrök, a műsorvezetők és a vágók munkáját is. Mit több, a hírólvasói székben is kipróbálhatták magukat.
– A riporteri munka volt a legérdekesebb. Érdekes hírek vannak itt is, mi is szoktuk nézni otthon a híradót, és izgalmas, hogy mennyi mindenre kell odafigyelni – fogalmazott az egyik kisdiák, Kovács Panni.
Másvalakit a technikai munkatársak feladatai ragadtak meg.
– Folyamatosan dolgoztak a vezérlőben. Nem az történt, hogy csak ültek és vártak, hanem mindenki csinált valamit, mindenki fontos volt – mondta el Szűcs Levente.
A kisdiákok látogatása nem kirívó eset a szerkesztőség történetében.
– Rendszeresen járnak hozzánk diákcsoportok – több esetben az iparkamara táborai révén –, de megfordultak már nálunk a vakok és gyengénlátók szervezetének, vagy épp nyugdíjas kluboknak a tagjai. Fontosnak tartjuk azt, hogy nyitottá tegyük a szerkesztőséget, hiszen szeretnénk, ha a békéscsabaiak látnák, mivel is foglalkozunk, hogyan dolgozzuk fel a híreket és hogy hogyan készül a tartalom a behir.hu-ra, a 7.Tv-re, illetve a Csabai Mérlegbe – erről már a BMC főszerkesztő-helyettese, Varga Diána beszélt.
Hozzátette: a diákcsoportok megvendégelésének nem titkolt célja az sem, hogy a jövő generáció leendő médiamunkásai kedvet kapjanak a bemutatott feladatkörökhöz. Mint mondta, volt már olyan fiatal, akit a szerkesztőségben tett látogatás irányított a média és kommunikáció felé.