Másodjára, ezúttal nagyobb térben zajlik a Csabagyöngye tetői alá hozott monumentális kiállítás. Az egyszemélyes gyűjtemény körülbelül 90 százalékát Zentai Ferenc, a Kockanapok Kft. tulajdonosa magamaga építette fel – számtalan érdekességgel kényeztetve nemcsak a gyermekeket, hanem a felnőtteket is. Sőt!
(Azt követően tegeződve beszélgetünk, közben pásztázzuk a teret.)
– Sokan úgy gondolják, hogy egy ilyen kiállítás elsősorban gyerekrendezvény, mert minden legóból van felépítve – mondja Zentai Ferenc, majd hozzáteszi, de ha a tárlat témáját nézzük, akkor közel sem az. Általában a gyerkőcök érdeklődését úgy félóráig tudjuk lekötni, mert előbb-utóbb úgyis leülnek valahova játszani, ellenben a szülőt addig is szórakoztatni kell.
– Nem nehéz a negyvenéves korosztályt elbűvölni, hiszen ahogy körbenézek, seregnyi nosztalgikus moziszereplő, tárgy, énekes beflessel.
– Igen, érzelmileg tudatosan hatunk rájuk.
– Ott egy Adidas cipő.
– Nyilván a Superstar – és nem a tegnapi –, mert ahhoz van kötődésünk, arról álmodoztunk.
– Hány éves voltál, amikor elkezdted kvázi a birodalmadat építeni?
– Mint sokunknak, nekem is volt gyerekkoromban néhány doboz legóm, de 2007-ben, 29 éves koromban kezdtem el komolyabban a témával foglalkozni. Star Wars-mániából indult az egész, ma már több mint 400-féle figurám, űrhajóm, bolygóm stb. van.
– Ha a kétmillió darab kockát felszorozzuk…
– Vastagon 100 millió forint fölött van az értékük.
– Miből lehet egy ilyen óriás tételt finanszírozni?
– Eredendően programozó-grafikus vagyok; Mosonmagyaróváron élek, ahol nagyon élénk a turizmus – és az online reklámok nagyon mennek. Meglepő módon léteznek nyereséges rendezvények, ahogy ez is az.
– Mit szól a családod ehhez az elementáris hóborthoz?
– Nemcsak az érdeklődőket, hanem életem párját is elvarázsolja ez a fantasztikus világegyetem. Sőt, aktívan részt vesz benne: lelkesen segít az építésben. Nagy szívfájdalmam azonban, hogy a 11 éves fiúnkat nem szippantotta be a legó világa, a rendezvényeket viszont ő is nagyon szereti.