Orbán Viktor miniszterelnök február 18-i évértékelő beszédében jelentette be, hogy a kormány májustól új bérlettípusokat vezet be a közösségi közlekedésben. A behir.hu által megkérdezett utasok többsége már hallott a tervezetről.
A számokat áttekintve nem csoda, hogy sokan azt mondták, hogy a korábbiakhoz képest jobban megéri majd az új konstrukció. A MÁV és Volán járatokra egyaránt érvényes vármegyebérlet ára ugyanis olcsóbb lesz, mint egy 10 kilométeres, illetve az országos bérlet ára kevesebb, mint egy 25 kilométeren túli viszonylatra szóló havi bérlet.
A bejelentésre nemcsak az utasok, hanem a munkaadók is felfigyeltek. Az egyik békéscsabai textilipari vállalkozás operatív igazgatója megkeresésünkre elmondta, hogy a munkavállalóik mintegy 30 százaléka jár be hozzájuk a környékbeli településekről busszal vagy vonattal dolgozni. Számukra az utazási költségük 86 százalékát a cég fizeti, így a vármegyebérlet bevezetése a vállalat számára is megtakarítást jelenthet majd.
– Mi nagyon örültünk ennek a kezdeményezésnek, ugyanis az előzetes számításaink szerint az utazási költségtérítés összege kb. 30 százalékkal csökkenhet társaságunknál a vármegye bérlet használatával. Szerintem ez az intézkedés mindenkinek jó lesz, legyen az dolgozó vagy egy cég, ugyan nem olyan hatalmas megtakarítás, de azért éves szinten a dolgozóknak 5-20 ezer forintot is jelenthet – számolt be a behir.hu-nak Hatos Zoltán, az Unicon Zrt. operatív igazgatója.
A kormány az ország- és vármegyebérletek finanszírozására 14 milliárd forintot csoportosít át a központi költségvetésből: ebből 10,6 milliárdot a Volánbusz kap, a vasúti személyszállításra 3 milliárdot szánnak, míg a maradék 400 milliót az elővárosi közlekedés céljára fordítanak majd.