Okostelefonra cseréljük a pénztárcáinkat

2017. március 23. 18:53 | behir.hu

A Mastercard szerint az egyérintéses mobilfizetés a következő olyan innovatív fizetési megoldás, amely széles körben elterjed Magyarországon, vagyis egyre többen fizetnek majd a boltokban úgy, hogy okostelefonjukat érintik a terminálhoz. A fizetéstechnológiai vállalat felmérésében megkérdezett magyar felhasználók kétharmada szívesen fizetne ilyen módon, a legtöbben azért, mert a mobil egyébként is mindig náluk van.

Mobiltelefonunk az életünk középpontjában

Az okostelefonok elterjedésével megváltozott a felhasználók mobiltelefonhoz fűződő viszonya. Már nem csak telefonálásra vagy üzenetküldésre használjuk az okostelefont, de ez a készülék kerül elő akkor is, amikor életünk fontos pillanatait kép vagy videó formájában szeretnénk megosztani a szeretteinkkel.

A mobil kiválthatja többek között a szótárt, a térképet, a tudakozót, a stopperórát, a banki sorbanállást és az újságot is, és ha speciális applikációkat is letöltünk (pl. tematikus hírkeresőt, reptéri alkalmazást, utazástervezőt), hosszas keresgélés nélkül, gyorsan juthatunk személyre szabott információhoz. A mobiltárcák megjelenésével már a boltokban is fizethetünk mobileszközzel, ugyanolyan egyszerűen, mint ha az érintőkártyánkat használnánk.

„Egy digitális átalakulás részesei vagyunk, amelyben a kommunikáció, a szórakozás és a kereskedelem is egyre inkább a digitális térben zajlik. Az okostelefonunk gyakorlatilag hozzánk nőtt, mi magyarok naponta átlagosan 3,5 órát használjuk a mobilt, és nem csak telefonálásra." – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Hozzátette azt is, hogy a magyarok közel fele vesz igénybe valamilyen fizetéssel kapcsolatos alkalmazást, és ugyanennyien rendezik a közüzemi számláikat a telefon segítségével. Sőt, most már a boltokban is fizethetünk egyetlen érintéssel a mobilunk segítségével.

Szerintük a termináloknál történő mobilfizetés gyors ütemben elterjed majd, így volt ez a technológia alapját adó egyérintéses fizetéssel is, amely rövid idő alatt teljesen általánossá vált Magyarországon, ezáltal az ország az egyérintéses fizetés élvonalába került.

Fontos szempont a kényelem

A Mastercard 2016 őszén azzal a céllal készítette el „Mobilfizetés Magyarországon” felmérését, hogy kiderítse, mennyire vonzó az okostelefonnal történő egyérintéses fizetés a magyarok körében. A válaszadók 67 százaléka kipróbálná az új mobilfizetést - ha a bankjánál elérhető lenne ez a szolgáltatás, és mind a bankkártyája, mind az okostelefonja alkalmas lenne az ilyen fizetésre -, 25 százalék pedig kifejezetten lelkesnek bizonyult a szolgáltatás használatával kapcsolatban.

A kérdőívet kitöltőkkel ismertetett mobilfizetési megoldás azért is vonzó a felhasználók számára, mert rendkívül egyszerű a használata: a telefonunkat érintjük a terminálhoz, ugyanúgy, mint az egyérintéses bankkártyánkat. A fizetési folyamat ugyanolyan gyors és kényelmes, mint ha az érintőkártyát használnánk, viszont a plasztikot már nem is kell magunknál tartani. A felhasználók azt is kiemelték, hogy ez egy biztonságos, modern és innovatív megoldás.

Egyre több a terminál

Az egyérintéses mobilfizetés hazai terjedését segíti, hogy a technológiai feltételek országszerte adottak, a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint ugyanis a vásárlók már több mint 83.500 terminálnál fizethetnek egyetlen érintéssel. Az újfajta mobilfizetéshez megfelelő készülék és mobilfizetési alkalmazás is szükséges, előbbi tekintetében már most is kedvező a helyzet.

A Mastercard Impact of Innovation reprezentatív kutatásában a magyarok 88 százaléka mondta azt, hogy rendelkezik okostelefonnal. Bár egyelőre nem minden mobil alkalmas a termináloknál történő mobilfizetésre, Magyarországon jelenleg az Android készülékek közül a 4.4 és az annál újabb verziót futtató eszközök esetében állítható be ez a funkció.

Nyitottak vagyunk az újra

A Mastercard Impact of Innovation reprezentatív kutatása is alátámasztotta, hogy a magyarok szívesen használnak innovatív fizetési módokat, és 57 százalékuk a bankkártyáján kívül mobillal is szívesen teljesítene fizetéseket.

Arra a kérdésre, hogy mit szeretnek a fizetési alkalmazások kapcsán a legjobban, a magyarok első helyen a kényelmet nevezték meg (80 százalék), ezt követte a gyorsaság és idővel való spórolás (74 százalék), valamint az egyszerű használat (60 százalék). A megkérdezettek 72 százalékának semmilyen rossz tapasztalata nem volt ezekkel a szolgáltatásokkal kapcsolatban.

forrás: TF-információ

További programok »

Pénzügy

Kamatdöntő ülést tart a jegybank a jövő héten

Hétfőn közli a Pénzügyminisztérium (PM) az államháztartás központi alrendszerének március végi helyzetéről szóló részletes tájékoztatóját. Az előzetes adatok szerint március végéig az államháztartás központi alrendszere 2321,4 milliárd forintos hiánnyal zárt.
2024. április 21. 11:20
FEL