A közösségi médiában egy kisfilm segítségével kaphatnak információt a fogyasztók az ökocímke lényegéről és szerepéről, ezzel is segítve a vásárlók környezettudatos döntését, közölte az Agrárminisztérium.
A közösségi médiában egy kisfilm segítségével kaphatnak információt a fogyasztók az ökocímke lényegéről és szerepéről, ezzel is segítve a vásárlók környezettudatos döntését.
László Tibor Zoltán hangsúlyozta: az ökocímke egy olyan könnyen felismerhető jelölés vagy logó, amely igazolja az adott termék környezetbarát tulajdonságait az előállítástól kezdve egészen a termék hulladékká válásáig. Olyan szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelniük az ökocímkével ellátott termékeknek (például az újrahasznosíthatóság vagy éppen a csökkentett energia- és vízfelhasználás terén), amelyek garantálják, hogy az előállításuk kisebb környezetszennyezéssel jár, valamint használatukkal a fogyasztó hozzájárul a káros környezeti hatások csökkentéséhez. A hazai boltok polcain is számos olyan termékkel találkozhatunk, amelyeken szerepelnek ezek a jelölések.
Kutatások szerint egyre többen tartják fontosnak a fenntartható fogyasztást, és vásárolnak környezetbarát terméket. A piacon is erős az érdeklődés a zöld termékek iránt, amit jól mutat, hogy az uniós ökocímkét elnyert termékek száma folyamatosan növekszik. Eddig 83 593 termék és szolgáltatás kapott engedélyt a közösségi ökocímke használatára, az ökocímkés termékek száma jóval magasabb, ha az egyes országok saját rendszerében minősített ökocímkés termékek és szolgáltatások számát is figyelembe vesszük.
Az Agrárminisztérium elkötelezett a fenntartható fogyasztás ösztönzése, valamint a környezettudatos szemlélet erősítése mellett. A tárca éppen ezért az EU ökocímke és a hazai Környezetbarát Termék védjegy népszerűsítésére idén is meghirdette a Keresd a jelet! elnevezésű versenyt középiskolás diákok számára. A megmérettetésen egyebek mellett kvíz-kérdésekben és izgalmas kreatív feladatokban mérhetik össze tudásukat a csapatok.
Forrás: kormany.hu