Egy adózó bejelentése szerint valaki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében telefonál és bankszámla-adatokat kér. A telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal telefonon soha nem értesíti ügyfeleit, és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot - olvasható a kiadott közleményben. A NAV kéri, hogy ha valaki ilyet tapasztal, haladéktalanul tegyen bejelentést bármelyik igazgatóságon, az ügyfélszolgálaton, és semmiképpen se adja meg adatait! Az ebből eredő kellemetlenségekért a NAV nem vállal felelősséget, mert a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről.
Forrás: NAV