Egyre kevesebbszer hívják a diszpécserek a békéscsabai taxisofőröket is. Tóth Mihály azt mondja, hogy a járvány miatt bevezetett kijárási korlátozások óta a forgalmuk nagyjából a felére esett vissza. Éjszaka pedig már csak alig egy tucat fuvarjuk van, legfeljebb néhány éjjeli műszakos dolgozó hív taxit.
– Most már az éjszakás kollégák megjelentek nappal is, aki megteheti és tud, az most már napközben dolgozik, így lényegesen nagyobb a taxik száma nappal, ezáltal viszont az egy főre eső fuvarszám nálunk is jelentősen lecsökkent - fogalmazott a csabai Thermál Taxi sofőrje.
Nem elég, hogy kevés az utas, még a fertőzés veszélye is jobban sújtja a sofőröket. Ugyanis a maszkviselési szabályok nem vonatkoznak a taxikra, azaz míg az utcán például már kötelező a maszkot felvenni, addig a taxiba beszállva az utasnak már nem kell hordania.
– Sokan azt hiszik, hogy mivel a buszokon, vonatokon maszkot kell viselni, itt is kötelező. Meglepődnek, mikor mondjuk, hogy a kocsiban nem muszáj. Van olyan sofőr, aki megköveteli, van aki nem – hangsúlyozta a társaság másik sofőrje, Meliska Miklós.
Mindenhol nehéz helyzetbe kerültek a taxisok, ezért az Országos Taxis Szövetség állami segítséget kér, mert szerintük sokan csak így tudják túlélni a lezárások okozta bevételkiesést.
– A vállalkozók a KATA-t választották a kedvező adózási forma miatt, így vállalták a havi ötvenezer forintos járulékfizetést, és ezt az első hullám idején a kormány elengedte. Most azt kérjük és várjuk a tisztelt kormányzat részéről, hogy ebben a második hullámban ugyanilyen könnyítéseket tegyen számunkra elérhetővé, mert a semmiből nem lehet adót fizetni – mondta Metál Zoltán, a szövetség elnöke.
A kormány nemrég annyi kedvezményt már tett a taxisoknak, hogy a tízévesnél idősebb autók kötelező cseréjét elhalasztotta 2022-ig, de ez az intézkedés a vállalkozók csak egy kis részét érintette.