A 32 éves pilóta idei első, pályafutása harmadik futamgyőzelmét aratta, legutóbb a tavalyi Azeri Nagydíjon állt a dobogó tetején. Mögötte a Ferrarival versenyző spanyol Carlos Sainz Jr. ért be másodikként, a harmadik helyet pedig az összetett pontversenyben továbbra is éllovas, vb-címvédő holland Max Verstappen (Red Bull) szerezte meg.
A napsütéses első két napot követően a futam napján már eső vártá a pilótákat, ami miatt a mezőny bő negyedórás késéssel indult útjára. Ráadásul a vizes pályán nem klasszikus, hanem biztonsági autó mögötti indulást terveztek. A pilóták két kör megtétele után a boxutcába hajtottak, mert annyira szakadt az eső, hogy a látási viszonyok nem voltak megfelelőek.
A futam végül 65 perc csúszással rajtolt el valójában, a felvezető körben ketten csúsztak a falba, ezt követően azonban jobbára eseménytelen körözés következett: minden pilóta nagyon óvatosan vezetett, mert a pálya rendkívül csúszós volt, többen alig tudták elkerülni a falat.
Körről körre gyorsultak a versenyzők, az átmeneti esőgumira váltók egyre kedvezőbb helyzetbe kerültek, a monacói Charles Leclerc vezette élmezőny tagjai a 18. körben cseréltek kereket. Mögötte ekkor Sainz, majd a két Red Bull haladt Pérez, Verstappen sorrendben, a kiállások során azonban a mexikóinak sikerült Leclerc elé kerülnie, így amikor Sainz is kiment kerékcserére, átvette a vezetést.
A két Ferrari-pilóta egyből száraz pályára alkalmas kerekeket kapott, Leclerc pedig - aki csak másodszorra kapta meg a kemény keverékű abroncsot - a negyedik helyre esett vissza. Az élen Pérez haladt, mögötte Sainz, majd Verstappen száguldott, a 27. körben Mick Schumacher (Haas) hatalmas balesete miatt pedig újra érkezett a biztonsági autó. A német pilóta kocsija egy kigyorsításkor megcsúszott, majd a gumifalba csapódáskor kettétört.
Három körrel később piros zászlóval ismét megszakították a versenyt - a megsérült védőborítást rendbe kellett hozni -, amely mintegy húsz perc elteltével indult újra. A Ferrarik kemény, a Red Bullok közepes keverékű gumikon folytatták, és ekkor már biztos volt, hogy a mezőny nem fogja tudni teljesíteni a háromórás limitidőn belül a teljes távot.
Az utolsó harminc percben elmaradtak az izgalmak, bár a Red Bull abroncsai jelentősen vesztettek a tapadásukból, az élmezőny tagjai előzés nélkül, 64 kör után értek célba ugyanabban a pozícióban, amiből az újraindítás során rajtoltak.
A futam után a Ferrari óvást nyújtott be, a csapat meglátása szerint ugyanis a kerékcsere után mindkét Red Bull-pilóta szabálytalanul tért vissza a pályára. Az olaszok azon a véleményen vannak, hogy Verstappen azért tudta a boxkiállás során megelőzni Leclercet, mert a bal első kerekével érintette a kijáratnál a záróvonalat, ami szabálytalan. A nemzetközi szövetség (FIA) egyelőre nem közölte álláspontját, de a futam során - a többszöri televíziós visszajátszás ellenére - nem vizsgálta az esetet.
A világbajnokság két hét múlva a bakui Azeri Nagydíjjal folytatódik.
MTI