Az év első színét először 1999-ben választották meg, amely akkor az égszínkék volt, míg az idei év színe a Peach Fuzz egy könnyű, gyümölcsös tónusú, békét és nyugalmat sugárzó szín lett. A szakmai közösség immár 26. alkalommal választott színt az újonnan beköszönő évnek. A válogatást a Pantone Intézet globális trend-előrejelző csapata végzi, melynek tagjait különféle hatások inspirálják.
A szakemberek választása évről évre mindig olyan árnyalatra esik, melyről úgy gondolják, megtestesíti az előttünk álló évet, kifejezi az elkövetkező időszak hangulatát és szellemiségét. Döntésük során mindig figyelembe veszik, hogy az év színe milyen hatással lesz a kifutókra, a divatra, a belsőépítészeti trendekre, a tömegkultúrára, illetve, hogy hogyan hat a pszichénkre. Az idén megválasztott lágy barna tónusú Mocha Mousse komfortos és meleg érzést kölcsönöz, mindemellett tükrözi az apró kis kényeztetések fontosságát.
- A melengető, gazdag barna árnyalatú Mocha Mousse a kakaó, a csokoládé és a kávé érzékekre ható lágyságát sugallja, és a kényelem iránti vágyunkat erősíti – fogalmazott Leatrice Eiseman, a Pantone Intézet ügyvezető igazgatója.
A szín némiképp átírja a barnákról alkotott fogalmunkat, hiszen egyszerre megfér benne a kifinomultság és a bujaság, a szerény és a klasszikus, az egyszerű és a luxus. Talán épp sokarcúsága miatt a szín a harmónia iránti vágyunkat táplálja és elégíti ki.
Forrás: pantone.com
Ezt szem előtt tartva a színek nemzetközi szakértői a 2025-ös évre olyan színt kerestek, amely megfelel a kényelem és a jólét iránti vágyunknak, valamint kifejezi azt az egyszerű örömöt, mellyel megajándékozhatjuk magunkat és másokat is.
- A Pantone Intézet szakemberei azt nyilatkozták,fontos szempont volt, hogy a szín közeli kapcsolatban legyen a természettel és a nyugalommal is. Erről pedig nekem azonnal az jutott eszembe, hogy ha már természet és nyugalom, akkor miért nem a zöldre esett választásuk? Miután a színválasztás sokszor üzenetet is hordoz egy cég vagy egy márka életében, sokkal inkább egy stratégiai döntés, és nem feltétlenül követi a trendeket. – mondja Serfőző Péter brandstratéga, hozzátéve: a földszínek sajátja, hogy nemcsak az öltözködésben, hanem az élet számos területén meg tudnak jelenni.
A most megválasztott Mocha Mousse a brandépítésben, az arculattervezésben is fontos szerepet kap majd az üzenetek, az üzleti célok kifejezésében, ahol érzelmek, élmények átadását is segítheti.
Idén először a Pantone az év színét világszerte különleges eseményekkel is megünnepli, New Yorktól kezdve Londonon és Sanghajon át egészen Mumbaig.
Forrás: divany.hu, Juhász Marianna