Másfél órán át játszanak a hazai netezők

2019. június 26. 09:00 | behir.hu

Egy új magyarországi felmérés szerint az internethasználók mintegy háromnegyede rendszeresen játszik videojátékokkal, az ezzel eltöltött idő alkalmanként közel másfél órát tesz ki, míg a szenvedélyes gamerek ennél akár egy órával is többet játszanak. Ez utóbbi épp fele annak az időnek, amit egy átlagos magyar egy átlagos napon tévénézésre szán.

Nem túlzás azt mondani, hogy mára a videojátékok a hazai szórakoztatóipar egyik legjelentősebb szegmensévé váltak. A LG Electronics friss, reprezentatív, országos kutatása azt mérte fel, hogy mivel, milyen gyakorisággal és milyen eszközökön játszanak a magyar internetezők, illetve közöttük is azok, akik gyakran és sokféle videojátékkal szórakoznak, de ez nem kap központi szerepet az életükben, azaz nem hardcore gamerek, „csak” core gamerek.

 

 

A MicraMR az LG megbízásából 2019 tavaszán a 18 évnél idősebb, rendszeresen internetező népesség körében végzett online kutatást. A kérdőívet 1000 fő 15-59 éves magyar internetező (nemre, korra, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív minta), illetve 788 olyan felhasználó töltötte ki, akik magukat szenvedélyes játékosnak tartják („core gamer”). A vizsgálat eredményei szerint a válaszadók csaknem háromnegyede (73%) több-kevesebb gyakorisággal, de rendszeresen játszik valamilyen játékkal.

 

 

Az átlagos internetezők közül a legtöbben naponta (29%) vagy hetente (26%) játszanak, és egy-egy alkalommal átlagosan 84 percet, azaz közel másfél órát töltenek gép előtt. A magukat core gamereknek tekintők ennél gyakrabban és hosszabb ideig játszanak: több mint felük (57%) naponta, harmaduk (36%) pedig hetente ül le a gép elé, a játékkal pedig az átlagos netezőhöz képest közel kétszer annyi időt, alkalmanként 142 percet, közel két és fél órát töltenek. Sokat játszanak a 15-24 évesek is, esetükben az egy alkalomra jutó idő közelíti a 130 percet, illetve általánosságban elmondható, hogy minél fiatalabb valaki, annál nagyobb eséllyel lesz gyakori gamer – derült ki a Noguchi Porter Novelli felméréséből.

További programok »

FEL