Magyar autósok százezreinek az élete válhat pokollá egy pillanat alatt

2020. január 15. 07:06 | behir

„Kit érdekel az új benzin? Csak a nagyon régi kocsik nem mennek vele!” Többször is hallottuk ezt az érvelést, a baj csak az, hogy a magyar autók átlagéletkora több mint 14 év. Ráadásul az újabb autóknál is okozhat gondot, ha ritkán használjuk a kocsit. A KSH-tól most azt is megtudtuk, a magyar autósok közül akár 7-800 ezren is bosszankodhatnak, hogy januártól megnőtt a benzin etanoltartalma – írja a portfolio.hu.

Ha az autód nem kompatibilis az új, E10-es benzinnel, amelyet idén januártól lehet tankolni a magyar kutakon, akkor nagyon hamar tönkreteheted – fogalmaz a portál szerzője. A 95-ös benzin bioetanol-aránya legalább 6,1 százalék lett, hogy ezzel csökkenjen a károsanyag-kibocsátás, azonban a régebbi gyártmányú autókba ez nem tölthető. Hogy pontosan hány ilyen autó van, az senki számára nem világos. Egy egyszerű, de nem minden esetre érvényes szabály az, hogy a 2000 előtt gyártott autókba nem tölthető az E10-es üzemanyag. Ugyanakkor néha régebbi autók is lehetnek működőképesek az új üzemanyaggal, viszont több ezredforduló után gyártott autóval is gond lehet.

A Központi Statisztikai Hivatal a Portfolio kérésére közölte, hogy a tavalyi év elején közel 624 ezer olyan benzines személygépkocsi közlekedett a magyar utakon, amelyet az ezredforduló előtt gyártottak, és további 134 ezer, amelyet 2000-ben. Ez az összes, 2 millió 445 ezer benzines személygépkocsi 25,5, illetve 31,2 százalékát teszi ki. Vagyis azt mondhatjuk, hogy gyakorlatilag a magyar utakon közlekedő autók egynegyedénél-egyharmadánál veti fel a kérdést, hogy az új, E10-es üzemanyaggal képes-e közlekedni a kocsi.

A teljes cikket, illetve annak végén a néhány népszerű gyártóra vonatkozó adatot ide kattintva olvashatják el.

 

Forrás: portfolio.hu

 

FEL