Látványos grafikán mutatják meg, mit csináljunk, ha gyanús e-mailt kapunk

2020. november 12. 07:26 | Varga Diána

Nem minden az, aminek látszik - ez hatványozottan igaz az online térre. Sokan sokféleképpen próbálnak becsapni bennünket, például azért, hogy kicsalják tőlünk személyes adatainkat vagy akár azért, hogy átvegyék az irányítást a készülékeink fölött. Ez azonban elkerülhető, ha odafigyelünk néhány apróságra.

Lehet, hogy már ön is kapott olyan elektronikus üzenetet, amelyben a magyar helyesírás minden szabályát áthágva arra kérte önt a szolgáltatója, hogy adja meg újra adatait, méghozzá egy bizonyos linkre kattintva. Az ilyen, úgynevezett adathalász e-maileket talán könnyebben kiszúrjuk, ha van benne valami furcsa – nem feltétlenül csak a nyelvezet, lehet, hogy olyan "szolgáltatótól" érkezik a levél, amellyel ön nem is áll szerződésben –; de a csalók sokszor rafináltak (hasonló arculati elemeket, hasonló elnevezésű linket használnak, mint az eredeti szolgáltató), ezzel sokakat megtévesztve. 

A Nemzeti Kibervédelmi Intézet éppen ezért egy gondolatkísérletre invitál bennünket, hogy ne legyünk csalás áldozatai. Ha végigkövetjük ezeket a lépéseket, talán még kevesebben lesznek áldozatok. Egyébként ha valaki megtévesztő üzenetet kap egy bizonyos szolgáltatótól, akkor azt jelezze az illetékes cég ügyfélszolgálatán, hogy a szakemberek fel tudjanak lépni a csalók ellen.

 

Gondoljuk végig, mit teszünk, mielőtt rákattintunk az e-mail-re! Forrás: nki.gov.hu

Gondoljuk végig, mit teszünk, mielőtt rákattintunk az e-mail-re! Forrás: nki.gov.hu

További programok »

FEL