Szombat kora reggelre végzett a daru a hatókörén belül, elérhető távolságban lévő kocsik, roncsok beemelésével, ezt követően pedig délelőtt visszavontatták Szolnokra. A bal vágányon napközben a szakemberek visszakötötték a daruzás előkészítése során elbontott felsővezetéket, továbbá folytatták a pálya és a biztosítóberendezés javítását. A kevésbé sérült vágány helyreállítását és a szükséges vizsgálatot szombat estére fejezték be a MÁV és a leányvállalatának, a MÁV FKG Kft-nek a szakemberei.
A másik vágányban a kisiklott, felborult kocsik jelentősebb kárt tettek: egy felsővezetéket tartó oszlop kidőlt és összetört, körülbelül két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül mintegy 400 méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak. Itt új pályát kell építeni, emiatt a teljes helyreállítás akár több hetet is igénybe vehet. Addig a munkálatok helyszíne melletti vágányon, mintegy 200 méteren lassabban, 40 km/h-s sebességgel haladnak a vonatok a biztonság érdekében. Az okozott kár mértéke több százmillió forintra becsülhető.
Forrás: MÁV-Inform