Naponta legalább 150-szer is megnézi a telefonját egy átlagos fiatal. Ezzel szemben a magyar vállalkozások több mint fele még csak meg sem található az interneten. Többek között ilyen statisztikai adatok is rámutattak a hazai üzleti világ digitális fejlődésének lemaradására azon az előadáson, amit a felzárkózás érdekében szervezett Békéscsabán a Google Magyarország. A keresőóriás a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával partnerségben, országos társadalmi szerepvállalás részeként érkezett a megyébe.
Nem csak felhasználói szinten van még mit bepótolnia Magyarországnak a digitális fejlődésben. A vállalkozók szemléletét is formálni kell, hogy komolyan vegyék az internetes jelenlétben rejlő lehetőségeket, sőt ma már inkább elvárásokat.
A Google Magyarország ezért társadalmi szerepvállalásként létrehozott egy online oktatási platformot, amelyen keresztül a vállalkozók ingyenesen sajátíthatják el a digitális szolgáltatások használatát. Az online videók és kvízek mellett pedig offline, vagyis személyes találkozásokon is tartanak országszerte előadásokat.
Balog Gábor, a Google Magyarország regionális oktatásszervezője a jelenlévőknek többek között bemutatta az első lépéseket a webes jelenlét felé. Példán keresztül vezette végig a Google My Business vagy Google Cégem elnevezésű internetes szolgáltatás használatát a regisztrációtól kezdve egészen a hirdetések kezeléséig. A szakember szerint ezek segítségével a vállalkozások képesek a forgalmuk, és így bevételük növelésére.
Az országos program egyetlen Békés megyei állomásán több mint százan voltak kíváncsiak az átadott ismeretekre.